نیوز سیتی!
28 خرداد 1402 - 09:57

روحیه حماسی در جامعه ترویج داده شود

دادستان همدان با انتقاد از اینکه امروز روحیه حماسی آن طور که باید و شاید در جامعه از سوی دستگاه‌های مختلف ترویج داده نمی‌شود گفت: با مسئولیت دادن به نوجوانان و جوانان، آنان را در تولید محتواهای مورد پسند هم سن و سالان همراه کنید.

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان؛ حسن خانجانی صبح امروز در نشست با اعضای ستاد ملی کنگره ۸ هزار شهید استان همدان از زحمات فعالان این حوزه قدردانی کرد و افزود: انتقال صحیح فرهنگ شهدا به نسل جوان موضوعی است که از نگاه تیزبینانه این کنگره نباید پنهان شود.

وی افزود: این نوجوانان و جوانان ما بودند که در هشت سال دفاع در برابر دنیای استکبار ایستادند و خم به ابرو نیاوردند و امروز هم می‌توانند خالق حماسه‌های بسیار برای سربلندی ایران اسلامی باشند.

دادستان همدان افزود: بهره‌مندی از جاذبه‌های هنری و فرهنگی متنوع برای تولید محتواهای فاخر در جذب نوجوانان، اثربخش است.

وی عنوان کرد: برخی کتاب های حوزه شهدا بسیار عالی به نگارش درآمده، اما حجم بالایی دارند و شاید جوان امروز ما همت به مطالعه تمام آن نداشته باشد، بنابراین می‌توان برای پاسخگویی به ذائقه این نسل، مطالب را به طور خلاصه و منتخب، استخراج کرد و هنرمندانه در اختیارشان قرار داد.

خانجانی با انتقاد از اینکه امروز روحیه حماسی آن طور که باید و شاید در جامعه از سوی دستگاه‌های مختلف ترویج داده نمی‌شود، ادامه داد: می‌توان با مسئولیت دادن به نوجوانان و جوانان، آنان را در تولید محتواهای مورد پسند هم سن و سالان خود، همراه ساخت تا برنامه‌هایی بر مبنا و درون مایه روحیه حماسی و متناسب با تفکر نسل امروز تهیه شود.

 مسئول کارگروه فضای مجازی کنگره ملی ۸ هزار شهید استان همدان نیز گفت: این استان از هشت نقطه افتخار و منحصر به فرد بهره‌مند است که می‌توان بخشی از فعالیت‌های کنگره را بر مبنای این هشت قله ترسیم کرد.

حسین ربیعی عنوان کرد: حضور بی نظیر شهدای همدانی در عملیات مرصاد، موفقیت‌های کادر پایگاه نوژه در عرصه‌های مختلف دفاع از نظام، تألیف کتاب‌های متعدد در حوزه دفاع مقدس و تقریظ‌های رهبر انقلاب بر کتاب‌های متعدد حوزه دفاع مقدس درباره تعدادی از شهدای همدان و نیز زنان قهرمان استان به مانند بانوان دباغ و شهید منیره سیف از جمله این قله‌های افتخار هستند.

وی افزود: در حال حاضر ۱۵ نوجوان مستعد، ما را در تولید محتواها و ایده‌پردازی‌های خلاقانه متناسب با روحیه نسل امروز همراهی می‌کنند.

پایان پیام/ ۳۱۴۰

منبع: فارس
شناسه خبر: 1292130

مهمترین اخبار ایران و جهان: