نیوز سیتی!
03 تیر 1402 - 10:23

داستان کرمان: ۴۴ درصد مراجعان به دادسراهای کرمان شاکی و ۵۶ درصد متهم هستند

دادستان عمومی و انقلاب کرمان گفت: ۴۴ درصد مراجعان به دادسراها شاکی و ۵۶ درصد متهم هستند و در سال گذشته ۱۱۱ هزار و ۶۳۸ نفر به عنوان متهم به دادسرا مراجعه و ۸۸ هزار و ۹۰ نفر به عنوان شاکی به دادسراهای استان کرمان و ۴ درصد از مراجعان تبعه افغانستان بوده‌اند.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، مهدی بخشی صبح امروز در نشست خبری به‌مناسبت گرامیداشت هفته قوه قضاییه اظهار داشت: رسانه‌ها را همکاران خود در احیای حقوق عامه و پیشگیری از بزه و همچنین دیده‌بانی امین و بازوی توانمند در تحقق عدالت می‌دانیم.

وی بیان کرد: رسانه‌ها به‌عنوان رکن چهارم دموکراسی می‌توانند نمونه عینی گزارشگران فساد در جامعه باشند و مسؤولیتی بزرگ در تحقق حقوق مردم ایفا کنند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان ادامه داد: آشنا کردن شهروندان با حقوق خود و ترغیب به استیفای آن و فرهنگسازی مطالبه‌گری در میان مردم و ارتقای فرهنگ صلح و سازش میان مردم از دیگر وظایف رسانه‌هاست و این مهم می‌تواند ورودی پرونده‌ها به دستگاه قضایی و بار سنگین بر دوش قضات را کاهش دهد.

بخشی ابراز داشت: یک هزار وظیفه بر عهده مجموعه دادسرا و تیم دادستانی محول شده است و در سال ۱۴۰۱ ورودی دادسراهای استان کرمان ۲۴۷ هزار و ۴۳۳ پرونده بوده که ۴۰ درصد پرونده‌های ورودی به دستگاه قضایی استان مربوط به دادسراهاست.

وی عنوان کرد: ۱۶ دادستان، ۶۳ دادیار، ۳۹ بازپرس، ۲۹ واحد سرپرستی در استان کرمان داریم و با همکاری این افراد و شورای تامین، امنیت کرمان به عنوان پهناورترین استان کشور را تامین می‌کنیم.

مدعی‌العموم ابراز داشت: متوسط رسیدگی به پرونده‌ها در شعب بازپرسی استان کرمان ۶۹ روز است و یکی از اهداف ما این است پرونده‌های مسن را جزو اولویت‌ها قرار دهیم و مورد رسیدگی قرار گیرند.

بخشی با اشاره به اینکه در سال گذشته ۹۰ درصد متهمان مرد و ۱۰ درصد هم زن بوده‌اند، تصریح کرد: ۴۴ درصد مراجعان به دادسرا شاکی و ۵۶ درصد متهم هستند و در سال گذشته ۱۱۱ هزار و ۶۳۸ نفر به عنوان متهم به دادسرا مراجعه و ۸۸ هزار و ۹۰ نفر به عنوان شاکی به دادسراهای استان کرمان و ۴ درصد از مراجعان تبعه افغانستان بوده‌اند.

در حال تکمیل...

منبع: فارس
شناسه خبر: 1305030

مهمترین اخبار ایران و جهان: