نیوز سیتی!
22 خرداد 1402 - 23:22

انجام اقدامات اضطراری برای جلوگیری تنش آبی در سیستان و بلوچستان/ آب زاهدان از سیستان جدا می‌شود

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: علاوه بر پیگیری حقابه هیرمند اقدامات کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدتی برای جلوگیری از بروز تنش آبی احتمالی در استان صورت گرفته است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زاهدان، محمد کرمی شامگاه دوشنبه در نشست فرماندهان، مسئولان و هادیان سیاسی نیروهای مسلح استان سیستان و بلوچستان اظهار داشت: علاوه بر پیگیری حق‌آبه اقدامات کوتاه مدت و بلند مدتی برای جلوگیری از بروز تنش آبی در استان صورت گرفته است.

استاندار سیستان و بلوچستان تصریح کرد: تا دو ماه آینده آب شهر زاهدان از منطقه سیستان جدا خواهد شد؛ علاوه بر آن حفر 70 حلقه چاه آب در منطقه «شیله», زهک و «بندان» آغاز شده که در عمق‌های 7 و 20 متری به آب دسترسی پیدا کرده‌ایم.

وی با اشاره به حجم آب موجود در منطقه «تهلاب», گفت: طبق مکاتبه‌ای که با معاونت علمی ریاست جمهوری انجام شد، این معاونت به سرعت برای پیگیری کارها در استان حضور یافت و اعتباری بالغ بر 20 میلیارد تومان برای انجام اکتشاف و انتقال آب تهلاب در نظر گرفته شده است.

استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به جلسه اخیر در زمینه انتقال آب دریای عمان بیان داشت: مسئولیت این پروژه عظیم به قرارگاه خاتم الانبیا(ص) واگذار شده که با شروع کار چندین کارگاه، تهیه امکانات مورد نیاز و پیگیری کارها‌ به صورت روزشمار و به سرعت در حال پیگیری است.

کرمی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در زمینه توسعه اقتصادی استان افزود: تعامل با کشورهای همسایه، هند، چین، روسیه، کشورهای عربی و آفریقایی و نیاز سنجی این کشورها، مطالعه ظرفیت استان در زمینه پاسخگویی به نیاز آنها سبب افزایش تبادلات اقتصادی این استان شده است. 

وی تصریح کرد: اولین محموله به روسیه از بندر چابهار صادر شده و گسترش کریدور شمال به جنوب و افرایش عبور مرور خودروهای کشنده و زائران از مرز میرجاوه را شاهد هستیم. 

استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به دیدار اخیر با مقامات پاکستانی تصریح کرد: همچنین توافقی در زمینه تسهیل عبور و مرور اتباع دو کشور صورت گرفت.

کرمی به اقدامات انجام شده در حوزه‌های مهم و تاثیر گذار اقتصاد دریا، کشاورزی، دامداری، شیلات، شرکت‌های مشترک فرامرزی، معادن، صنایع تبدیلی معادن و کشاورزی، و شرکت‌ها و تعاونی‌های دانش بنیان اشاره کرد.

وی با اشاره به صدور 700 مجوز مرغداری در استان برای خودکفایی در زمین تولید مرغ گوشتی بیان کرد: برنامه‌‌ریزی برای خودکفایی در تولید کالا‌ها و ایجاد صنایع تبدیلی باید جز اولویت‌های عرصه اقتصاد باشد.

کرمی با اشاره به اقدامات صورت گرفته توسط قرارگاه «غدیر» تصریح کرد: ساماندهی فروش سوخت و طرح رزاق در شمال و جنوب استان در حال پیگیری است.

استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به فرهنگ مردم استان و حفظ انسجام خانواده‌ها, اظهار داشت: پیگیری برای تحویل زمین برای ساخت مسکن، ایجاد شهرهای گردشگری، گسترش خانه باغ‌ها در شهرهای کوچک و همچنین ثبت‌نام در شهر ساحلی «تیس» توسط مسکن ملی، و ایجاد هفت شهر ساحلی دیگر اقدامات در حال انجام در زمینه مسکن است.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 1281374

مهمترین اخبار ایران و جهان: