نیوز سیتی!
23 خرداد 1402 - 15:17

20 هزار مرکز پزشکی و درمانی زیر ذره‌بین سامانه نظارتی «سینا»

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی از اجرای عملیاتی سامانه یکپارچه نظارت الکترونیک درمان «سینا» به منظور نظارت بر مراکز پزشکی و درمانی خبر داد.

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری فارس، رضا زندی، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، از پیاده سازی عملیاتی سامانه یکپارچه نظارت الکترونیک درمان «سینا» در دانشگاه خبر داد و گفت: فاز اول این طرح در سال 1401 راه اندازی شد و در مراحل طراحی، اجرا و بازخورد مورد پایش قرار گرفت.

وی در خصوص کاربرد این سامانه، اظهار کرد: سینا نظارت بر همه مراکز و موسسه‌های پزشکی و درمانی از جمله بیمارستان‌ها، مراکز جراحی محدود، مراکز سوء مصرف مواد، آزمایشگاه‌ها و مراکز رادیولوژی، پرتودرمانی، ام‌آرآی و سی تی اسکن است.

معاون درمان دانشگاه با اشاره به اینکه در مجموع 20 هزار موسسه تحت نظارت این سامانه قرار می‌گیرند، ادامه داد: نظارت، اجرای طرح‌های تنبیهی و تشویفی و دریافت بازخورد از ذی‌نفعان در این سامانه ثبت می‌شود.

زندی از پیاده‌سازی فاز تکمیلی سامانه سینا، با حمایت رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی خبر داد و افزود: بهره‌ برداری از سامانه سینا ضرورت حضور ارباب رجوع برای بررسی و موارد نظارتی در حوزه درمان را به حداقل می‌رساند و این امر منجر به ارتقای کمی و کیفی خدمات و کاهش تخلفات خواهد شد.

پایان پیام/

 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1283030

مهمترین اخبار ایران و جهان: