نیوز سیتی!
23 خرداد 1402 - 10:23

امیر واحدی: برای اولین‌بار در کشور شبیه‌ساز مراقبت پرواز ساخته‌ایم

فرمانده نیروی هوایی ارتش گفت: سامانه بومی شبیه‌ساز مراقبت پرواز برای اولین بار در کشور ساخته شده است و می‌توانیم با استفاده از این سامانه، دانشجویان رشته برج مراقبت را در همه زمینه‌ها آموزش دهیم.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، امیر خلبان حمید واحدی فرمانده نیروی هوایی ارتش صبح امروز (دوشنبه ۲۲ خردادماه) در حاشیه‌ رونمایی از سامانه شبیه‌ساز مراقبت پرواز، گفت: این سامانه به دست دانشمندان غیور و جوانان نخبه ما در دانشگاه هوایی شهید ستاری طراحی و ساخته شده است.

وی افزود: سامانه بومی شبیه‌ساز مراقبت پرواز برای اولین بار در کشور ساخته شده است و می‌توانیم با استفاده از این سامانه، دانشجویان رشته برج مراقبت را در همه زمینه‌ها آموزش دهیم.

فرمانده نیروی هوایی ارتش، طراحی و ساخت سامانه شبیه‌ساز مراقبت پرواز را یک کار مهم برای افزایش تجربه دانشجویان دانست و گفت: دانشجویان می‌توانند با استفاده از این سامانه خود را در محیط فرودگاه قرار دهند.

وی ادامه داد: سامانه شبیه‌ساز مراقبت پرواز یکی از شبیه‌سازهای مورد نیاز ما برای آموزش دانشجویان نهاجا بود که با استفاده از تجربه پیشکسوتان و نخبگان دانشگاه شهید ستاری در این دانشگاه طراحی و ساخته شده است.

امیر واحدی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران قطب شبیه‌سازهای پروازی در منطقه غرب آسیاست، تصریح کرد: شبیه‌سازهایی که قبلاً در اختیار داشتیم را به روزرسانی کرده و برای هواپیماهایی که شبیه‌ساز آن را نداشتیم، شبیه‌ساز آن‌ها توسط جهاد خودکفایی نهاجا طراحی و ساخته‌ شده است.

فرمانده نیروی هوایی ارتش در پایان از آمادگی این نیرو برای ساخت شبیه‌ساز مراقبت پرواز برای سازمان‌هایی که به آن نیاز دارند، خبر داد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1282174

مهمترین اخبار ایران و جهان: