نیوز سیتی!
23 خرداد 1402 - 10:46

افزایش ۴۶۰ درصدی تسهیلات پرداختی به بخش کشاورزی خراسان جنوبی

بیرجند- رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: سال گذشته در بخش کشاورزی خراسان جنوبی افزایش ۴۶۰ درصدی تسهیلات پرداختی به مبلغ هزار میلیارد تومان داشته ایم.

به گزارش خبرنگارمهر، مهدی جعفری صبح سه شنبه در مراسم تجلیل از بهره‌برداران و تولیدکنندگان نمونه بخش کشاورزش شهرستان فردوس که با حضور جواد اشرفی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان‌جنوبی برگزار شد: اظهارکرد: در هفته جهاد کشاورزی اتفاقات بسیار خوبی را برای فعالان این حوزه رقم خواهیم زد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی بیان کرد: به مناسب هفته جهاد کشاورزی ۱۵۷ طرح در بخش های مختلف مرتبط با کشاورزی با اعتبار ۲۹۲ میلیارد و۵۰۰ تومان در استان آماده افتتاح است.

جعفری افزود: با بهره‌برداری از این طرح‌های ارزشمند کشاورزی، ۴۰ هزار نفر از مزایای آن برخوردار و برای ۱۴۶ نفر به صورت مستقیم شغل ایجاد شده و همچنین تثبیت شغل هم برای سه هزار و ۱۲۷ نفر رقم خواهد خورد.

وی با بیان اینکه این تعداد طرح از نظر تعداد ۴۵ درصد و نظر حجم اعتبارات ۱۸۳ درصد رشد دارد، گفت: افتتاح طرح های بخش کشاورزی در سه مقطع هفته جهاد کشاورزی، هفته دولت و دهه فجر انجام می شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی بیان کرد: در سال گذشته افزایش ۴۶۰ درصدی تسهیلات پرداختی بخش کشاورزی خراسان جنوبی به مبلغ هزار میلیارد تومان داشته ایم.

جعفری با اشاره به اینکه سال گذشته ۶۶ هزار و ۹۱۲ هکتار رفع تداخل اراضی کشاورزی را داشته‌ایم که این مقدار عملکرد با کل عملکرد سال‌های قبل برابری می‌کند، عنوان کرد: خراسان جنوبی در این خصوص جزو ۶ استان برتر کشور است.

وی اظهار کرد: سال گذشته ۳۵۲ هکتار از اراضی ملی و دولتی جهت طرح‌های سرمایه گذاری کشاورزی و غیرکشاورزی به متقاضیان واگذار شده است و که نسبت به سال ۱۴۰۰، ۱۷۹ درصد افزایش داشته است.

این مراسم در محل سالن روباز گلهای کویر پارک جنگلی دلگشا با اجرای برنامه های شاد و متنوع و حضور پرشور مردم و کشاورزان و دامداران برگزار گردید از ۳۰ نفر تولید کننده برتر بخش کشاورزی تجلیل شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1281974

مهمترین اخبار ایران و جهان: