نیوز سیتی!
23 خرداد 1402 - 11:45

نقش فناوری در تولید و به صرفه سازی اشتغال های کوچک مناطق محروم

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: حوزه علم و فناوری دو عملکرد خاص در مناطق محروم دارد؛ یکی استانداردسازی اشتغال و تولید و دیگری به صرفه سازی اشتغال های کوچک و تولید های کوچک است.

به گزارش خبرنگار مهر، روح الله دهقانی فیروزآبادی در مراسم افتتاحیه اولین دوره نمایشگاه فناوری ها و محصولات و محرومیت زدایی که صبح امروز با حضور عارف نوروزی رئیس ستاد اجرایی فرمان امام، مرتضی بختیاری رییس کمیته امداد امام (ره) در مصلی تهران برگزار شد، اظهار کرد: این حرکت ملی که تحت عنوان آبادیران شروع می شود در حقیقت یک هم راستایی و همراهی جمعی همه نهادهای دولتی و غیردولتی فعال در آبادانی ایران و مناطق محروم با فناوری و علم برای آبادانی کشور است.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری افزود: حوزه علم و فناوری دو عملکرد خاص در مناطق محروم دارد؛ یکی استانداردسازی اشتغال و تولید و دیگری به صرفه سازی اشتغال های کوچک و تولید های کوچک که با یکدیگر حرکت مبارکی را ایجاد می‌کند و امیدواریم مردم ثمره بیش از ۲۰ سال تاکید مصرانه حضرت آقا در موضوع علم و فناوری در همه دولت‌ها و شرایط را در زندگی و سفره شان ببینند.

دهقانی فیروزآبادی خاطرنشان کرد: مناطق دورافتاده ما در ظرفیتهای سرزمینی محروم نیستند بلکه در ظرفیت ها بسیار بکر و دست نخورده بوده و از نظر ظرفیت های انسانی نیز به واسطه یک زندگی سالم و پاک از انرژی و توان خوبی برخوردار هستند؛ به طور مثال در محلات کمتر برخوردار تهران جوان های ۱۵، ۱۶ و ۲۰ ساله به واسطه عدم دسترسی به آموزش کشف نشده اند ولی سرشار از استعدادهای بی نظیر هستند. بنابراین مناطق محروم ثروت‌های سرزمینی و ظرفیت های کشف نشده انسانی دارد. آنچه که منطقه محروم را محروم کرده، محرومیت در توجه است.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان کرد: این رویداد می‌خواهد توجه شرکت های دانش بنیان ذیل دستگاه ها و نهادهای حاکمیتی را به کانون فرصت های انسانی و سرزمینی متصل کند و یقین داریم شرکت های دانش بنیان فعالیت های خوبی را در حوزه های آموزش و پرورش، غذا و کشاورزی، سلامت، معدن و بازار در مناطق محروم ایجاد خواهند کرد که انشاالله این اقدامات چشمگیر و خیره کننده خواهد بود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1282330

مهمترین اخبار ایران و جهان: