نیوز سیتی!
06 تیر 1402 - 13:01

بوشهر بر سکوی اول جذب اعتبار کشور قرار گرفت

معاون اقتصادی استاندار بوشهر گفت: استان بوشهر با جذب 42 درصد از اعتبارات تخصیصی به عنوان استان برتر در جذب تسهیلات قرض الحسنه اشتغال قانون معرفی شد و این در حالی است که میانگین کشور 26 درصد است.

به گزارش خبرگزاری فارس استان بوشهر، علی باستین معاون اقتصادی استاندار بوشهر ظهر امروز در نشست با خبرنگاران اظهار داشت: در پرداخت تسهیلات جزء ۲ بند ب تبصره 16 قانون بودجه سال ۱۴۰۱ تاکنون استان پیشتاز در کشور هستیم و پرداخت هر چه بیشتر این تسهیلات در فرصت باقی مانده در دستور کار قرار دارد.

وی افزود: در جلسه هماهنگی جذب تسهیلات قرض الحسنه اشتغال قانون بودجه سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ کشور که در وزارت کشور و با مشارکت برخط معاونان هماهنگی امور اقتصادی استانداری‌ها، مسؤولان دستگاه‌ها و سیستم بانکی کشور و به‌منظور بررسی عملکرد استان‌ها برگزار شد، استان بوشهر با جذب 42 درصد از اعتبارات تخصیصی به عنوان استان برتر معرفی شد و این در حالی است که میانگین کشور 26 درصد است.

باستین با بیان اینکه این عملکرد در پی راهبری موثر استاندار و با ایجاد هماهنگی و برنامه‌ریزی مؤثر دستگاه‌های اجرایی، سیستم بانکی و فرمانداران به وجود آمده است، ادامه داد: تا پایان تیر ماه به عنوان آخرین فرصت پرداخت این تسهیلات نیز تلاش‌های مسؤولان مربوط ادامه خواهد یافت.

این مقام مسؤول با اشاره به همکاری نکردن برخی از بانک‌های خصوصی در عملیاتی کردن این تکلیف قانونی، خواستار پیگیری این موضوع از سوی دستگاه‌های مربوط شدو اضافه داشت: تاکنون ۶۰۴ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی در قالب جزء 2 بند ب و ۶۸۴ میلیارد تومان در قالب جزء یک بند ب تبصره 16 قانون بودجه سال 1401 به متقاضیان استان بوشهر پرداخت شده است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1312974

مهمترین اخبار ایران و جهان: