نیوز سیتی!
06 تیر 1402 - 23:00

کاهش مسافرت ریلی در خوزستان

اهواز- معاون عمرانی استاندار خوزستان گفت: تعداد مسافرت ریلی در این استان در فصل تابستان افزایش پیدا نکرده بلکه با کاهش چشم گیر مواجه شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد خانچی بعد از ظهر امروز سه‌شنبه در آئین تودیع و معارفه مدیرکل سابق و جدید راه آهن جنوب با برشمردن اهمیت و جایگاه ناوگان ریلی در استان خوزستان افزود: ناوگان ریلی نه تنها می‌تواند در حوزه ناوگان مسافرتی نقش ایفا کند بلکه می‌تواند در توسعه و ارتقای سطح گردشگری در قالب ریل‌باس‌های گردشگری و ترانزیت کالا نقش فعال‌تر و پررنگ‌تری داشته باشد.

وی با اشاره به فرا رسیدن ماه محرم و ایام اربعین و ضرورت تسهیل سفر اربعین تاکید کرد: خدمت رسانی شبانه روزی و تسهیل سفر اربعین از مطالبات مدیریت خوزستان در حوزه زیرساخت است و در تلاش هستیم که اربعین متفاوتی را امسال رقم بزنیم.

خانچی به فصل تابستان و وضعیت آب و هوای استان و فعالیت‌های فرهنگی و اوقات فراغت مساجد اشاره کرد و افزود: یکی از مطالبات هم استانی‌ها افزایش ظرفیت مسافری ناوگان ریلی است چرا که شمار مسافرت ریلی در این فصل افزایش پیدا نکرده بلکه با کاهش چشم گیر مواجه شده است.

وی گفت: یکی از مسائل مهم در توسعه و عمران شهری، حضور خط ریلی آهن در درون و مرکزیت شهر است که می‌طلبد با هم افزایی دستگاه‌های اجرایی راهکاری برای گره گشایی از این چالش توسعه شهری اخذ شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1313974

مهمترین اخبار ایران و جهان: