نیوز سیتی!
20 آذر 1402 - 19:00

چین: وتوی قطعنامه شورای امنیت توسط آمریکا ناامید کننده بود

سخنگوی وزارت خارجه چین روز دوشنبه در نشست خبری با انتقاد از وتوی قطعنامه پیشنهادی شورای امنیت برای آتش بس در غزه از سوی آمریکا گفت، آتش‌بس در غزه اینک اولویت اصلی است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، سخنگوی وزارت خارجه چین از وتوی قطعنامه اخیر شورای امنیت توسط آمریکا که خواستار آتش بس فوری بشردوستانه در غزه شده بود، ابراز تاسف و ناامیدی کرد.

به گزارش خبرگزاری «شینهوا» «مائو نینگ» از سخنگویان وزارت خارجه چین در نشست خبری گفت،  در۲ ماه گذشته از زمان شروع درگیری‌های حماس و اسرائیل، نزدیک به ۲۰۰۰۰ غیرنظامی کشته و بیش از یک میلیون نفر آواره شده‌اند.

او گفت:«آتش‌بس و پایان دادن به خصومت‌ها در حال حاضر اولویت اصلی و منعکس‌کننده درخواست‌های گسترده بین‌المللی است.»

وزارت بهداشت غزه بعد از ظهر دوشنبه اعلام کرد که شمار شهدای غزه در نتیجه تجاوزات رژیم اسرائیل از هفتم اکتبر تاکنون به ۱۸ هزار و ۲۰۵ نفر افزایش یافته است.

این دیپلمات چینی افزود، چین از وتوی ایالات متحده که تنها وتوعلیه این قطعنامه بود، ناامید شده است.

سخنگوی وزارت خارجه چین  خاطرنشان کرد که ادامه درگیری به معنای تلفات سنگین‌تر غیرنظامیان و فاجعه انسانی بزرگ‌تر است و بیشتر بذر نفرت می‌کارد.

سخنگوی وزارت خارجه چین در خاتمه از کشورهای بانفوذ خواست که نقش سازنده‌ای در پایان دادن به این جنگ ایفا کنند و نهایت تلاش را برای جلوگیری از تلفات غیرنظامیان انجام دهند.

«ناصر کنعانی» سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز روز دوشنبه در نشست هفتگی در واکنش به وتوی قطعنامه پیشنهادی در شورای امنیت برای آتش‌بس در غزه توسط آمریکا گفت: «شاهد اقدام تأسف بار رژیم آمریکا در وتوی قطعنامه ارائه شده به شورای امنیت و رد درخواست جامعه جهانی و دبیرکل سازمان ملل برای توقف این جنگ خونین و تأسف بار و این حمله وحشیانه رژیم صهیونیستی علیه غزه بودیم.»

 وی ادامه داد: «دولت آمریکا یک بار دیگر ایستادگی تمام عیار خودش را در کنار رژیم صهیونیستی و بلکه شراکت تمام عیار خودش در این جنایت تأسف بار علیه ملت مظلوم فلسطین نشان داد.»

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1601630

مهمترین اخبار ایران و جهان: