نیوز سیتی!
21 آذر 1402 - 14:08

جمعیت شهر جدید گلمان به ۱۰هزار نفر رسیده است

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: در حال حاضر شهر جدید گلمان بالغ بر ۱۰هزار نفر را در خود جای داده که در افق طرح قابلیت سکونت ۱۸۰هزار نفر را دارد.

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، سید محسن حمزه‌لو مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی اظهار داشت: مسائل و مشکلات شهر جدید گلمان با محوریت پیگیری توسعه زیرساخت‌های مورد نیاز در دستور کار قرار دارد. 

وی افزود: ۹ هزار قطعه زمین مسکونی با ۳۲۰ هکتار زمین در تملک تعاونی‌های مسکن بوده که توجه به خدمات رسانی و توسعه زیرساخت‌ها در دستور کار قرار دارد و این مساله توسط مقام عالی استان پیگیری می‌شود.

حمزه‌لو تصریح کرد: با رسیدگی و رفع معضلات کنونی در این بخش مشکلات ۲۷ هزار نفر از جمعیت این تعاونی‌ها با مساعدت دستگاه‌های خدمت‌رسان حل و فصل خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی ادامه داد: مشکلات تعاونی‌های مسکن، ساماندهی اراضی، رفع مسائل مرتبط با صدور اسناد، تسهیل و تعریض جاده دستردسی گلمان و توسعه خدمات زیربنایی توسط دستگاه‌های خدمات رسان از دیگر موارد مورد توجه بوده که این امر با جدیت دنبال می‌شود. 

حمزه‌لو گفت: تکمیل و رفع نواقص پروژه‌های مسکن توسط شرکت‌های پیمانکار و تحویل به موقع واحدهای در دست اجرا در قالب نهصت ملی مسکن‌ در شهر جدید گلمان در حال پیگیری بوده و روند تکمیل این واحدها ادامه دارد.

وی ادامه داد: سرریز جمعیت ارومیه و همچنین جلوگیری از تخریب اراضی کشاورزی پیرامون شهر ارومیه و ساخت وسازهای غیرمجاز از اهداف ایجاد شهر جدید گلمان می‌باشد.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی تاکید کرد: توسعه بیش از پیش خدمات زیربنایی در شهر جدید گلمان نیازمند همکاری دستگاه‌های اجرایی خدمات رسان است و این امر مشارکت همه جانبه را می‌طلبد.

حمزه‌لو اضافه کرد: در حال حاضر این شهر جدید بالغ بر ۱۰ هزار نفر جمعیت در خود اسکان داده است و در افق طرح و در پهنه حدود ۲۲۰۰ هکتار قابلیت اسکان حدود ۱۸۰ هزار نفر جمعیت وجود دارد.

پایان پیام

منبع: فارس
شناسه خبر: 1602530

مهمترین اخبار ایران و جهان: