نیوز سیتی!
11 آذر 1402 - 16:38

‍ طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در رشتخوار آغاز شد

در راستای اجرای فرامین مقام معظم رهبری( مد ظله العالی )وناکیدات ریاست محترم جمهوری ، طرح مردمی کاشت یک میلیارد اصله درخت در رشتخوار آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از تربت حیدریه، حسین باهوش ، فرماندار رشتخوار دراین مراسم اظهارکرد: در راستای اجرای فرامین مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) و تاکیدات ریاست محترم جمهور، طرح مردمی کاشت یک میلیارد اصله درخت با حضور حسین باهوش فرماندار رشتخوار و جمعی از مسئولین شهرستان و با همکاری اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بصورت نمادین در محل شرکت حمل و نقل پویندگان فجر طاهر رشتخوار آغاز شد.

وی با اشاره به اینکه شهرستان رشتخوار از نظر آب و هوایی یک منطقه خشک و نیمه خشک است، گفت: خشکسالی های چند سال اخیر تاثیر بسزایی در حوزه کشاورزی داشته و تولید محصولات کشاورزی را بسیار کاهش داده است.

باهوش در ادامه با بیان اینکه طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت از فرمایشات مقام معظم رهبری است، عنوان کرد: طرح کاشت درخت در راستای بهره وری بهتر و مناسب تر در رشتخوار اجرا و سعی شود از نهال هایی استفاده گردد که طراوت و ماندگاری بیشتری داشته باشد.

باهوش گفت : طرح مردمی کاشت یک میلیارد اصله درخت یک طرح ۵ ساله بوده که از سال ۱۴۰۱ در کشور استارت خورده است، فاز اول این برنامه طرح تولید نهال بوده که از سال قبل شروع شده و در سطح استان خراسان رضوی قریب به ۳۰ میلیون نهال تولید شده است و فاز دوم این طرح که مربوط به کشت نهال های تولیدی بوده از سال ۱۴۰۲ آغاز شده است.

گفتنی است ، این طرح صبح امروز ۱۱ آذرماه همزمان بصورت سراسری در کل کشور آغاز و در شهرستان‌ رشتخوار سه نمونه نهال اکالیپتوس، ولیک و عناب به همت مسئولین شهرستان کاشته شد.

منبع: فارس
شناسه خبر: 1591374

مهمترین اخبار ایران و جهان: