نیوز سیتی!
30 آبان 1402 - 12:35

فعالیت ۲۸۰۰ کتابخانه در مدارس همدان

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش همدان از فعالیت ۲ هزار و ۸۰۰ کتابخانه در مدارس استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، مجتبی قمری پیش از ظهر امروز جمع خبرنگاران در مورد فرهنگ کتاب و کتابخوانی اظهار کرد: با انتخاب کتاب مورد علاقه برای کودکان به تدریج کتابخوانی برای آنها شیرین و خوشایند می‌شود و آنها به این رویه عادت می‌کنند.

وی افزود: تقویت روابط کودک با پدر و مادر، افزایش اعتماد به نفس کودک و علاقه‌مندی بیشتر به علم و دانش از جمله مهمترین فواید کتابخوانی برای کودکان است.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش همدان با اشاره به اقدامات آموزشی و پرورشی در ترویج فرهنگ مطالعه گفت: ضرورت این توجه از آنجا ناشی می‌شود که گروه عمده کسانی که از ادبیات کودک و نوجوان بهره می‌برند و با آن در ارتباط هستند دانش‌آموزان هستند.

وی ادامه داد: کتابخانه درسی و کلاسی با هدف ارتقای سطح علمی، فرهنگی و تربیتی دانش آموزان‌، آشنایی بیشتر دانش آموزان با کتاب، ایجاد انگیزه، توسعه و ترویج کتاب و کتابخوانی در مدارس، ایجاد روحیه عادت به کتابخوانی، استفاده از روش دیداری برای آشنایی، تشویق و ایجاد بستر مناسب برای حضور دانش آموزان ایجاد شده است.

قمری تعداد کتابخانه‌های مدارس استان را ۲ هزار و ۸۰۰ کتابخانه عنوان کرد و افزود: از این تعداد ۸۰۰ کتابخانه مستقل هستند.

وی برگزاری ۸۹ نمایشگاه کتاب در سال ۱۴۰۲_۱۴۰۱ را از برنامه‌های ترویج فرهنگ مطالعه بین دانش‌آموزان عنوان کرد و گفت: نواختن زنگ‌ کتاب و کتابخوانی در مدارس، غبارروبی از کتابخانه‌های، به‌روزرسانی کتابخانه‌های مدارس، اهدای کتاب به دانش آموزان و رونمایی از رمان دانش‌آموز پایه دوازدهم از دیگر برنامه‌های هفته کتاب است.

پایان پیام/ ۳۱۴۰

منبع: فارس
شناسه خبر: 1579830

مهمترین اخبار ایران و جهان: