نیوز سیتی!
29 مهر 1402 - 10:40

رئیس‌جمهور آمریکا چه توجیهی برای حمایت این چنینی از صهیونیست‌ها دارد

عضو حقوقدان شورای نگهبان گفت: چه توجیهی وجود دارد که فردی به عنوان رئیس جمهور یک کشور بزرگ چنین حمایت انی چنینی نسبت به صهیونیست‌ها انجام می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، عباسعلی کدخدایی در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج اظهار کرد: در دوران رژیم پهلوی تمام سرمایه‌های کشور ما غارت می‌شد و افراد خودکامه حکومت می‌کردند تا به واسطه همین افراد خودکامه منافع نامشروع غارتگران تامین شود.

وی در ادامه گفت: خاطرات سران رژیم گذشته را که می‌خوانیم عداوت آنها با مردم دیده می‌شود استان‌هایی مثل کهگیلویه و بویراحمد چگونه در محرومیت نگه داشته می‌شدند و منافع آنها به غارت می‌رفت.

کدخدایی افزود: اگر امروز دشمنان ما از غرب گرفته تا اسرائیل و آمریکا تحریم و تهدید می‌کنند به دلیل منافع از دست رفته آنهاست چرا که به هر شکلی این مملکت در دوره پهلوی غارت می‌شد و اکنون چون منافع آنها از دست رفته هر روز توطئه‌ای می‌چینند و به دنبال به دست آوردن دوباره منافع خود هستند.

این عضو شورای نگهبان به انواع و اقسام توطئه‌ها علیه انقلاب اشاره کرد و گفت: از ابتدای انقلاب قائله‌های زیادی راه انداختند و جوانان زیادی در این قائله‌ها به شهادت رسیدند اما خوشبختانه با همتی که امام راحل داشت با نفس الهی خود کشتی جمهوری اسلامی را هدایت کرد و این راه همچنان ادامه دارد.

وی به جنایت‌های رژیم سفاک صهیونیستی اشاره کرد و گفت: اگر امروز غزه زیر بمباران رژیم صهیونیستی است به دلیل آن است که مردم فلسطین فقط به دنبال حق خود هستند حقی که به ناحق از آنها ضایع شده است رژیمی که با قتل و غارت و تصرف مردم اصلی آن سرزمین را از سرزمین خودشان بیرون کرد و امروز هم خود را دولت می‌نامد.

کدخدایی به عملکرد سران آمریکا و اروپا اشاره کرد و گفت: آنها امروز سراسیمه به دنبال حمایت از رژیم موقت صهیونیستی هستند سلاح‌های نظامی در اختیار آنها قرار می‌دهند این حرکت آنها چه توجیهی دارد مردمی که سال‌ها در محاصره کامل بودند حق خود را می‌خواهند چه توجیهی وجود دارد که فردی به عنوان رئیس جمهور یک کشور بزرگ چنین حرکتی انجام می‌دهد مگر صهیونیست‌ها چه حقی دارند؟ حقی که با ترور و آدم کشی ایجاد شده حق نیست و محکوم به شکست است.

کدخدایی به حرکت انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: مسیر انقلاب اسلامی با هدایت امام شروع شده همچنان ادامه دارد و با تدابیر مقام معظم رهبری کشور به سرچشمه اصلی خود رسیده و با پشتیبانی مردم به همه اهداف خود می‌رسیم

عضو حقوقدان شورای نگهبان در ادامه به بحث انتخابات اشاره کرد و گفت: انتخابات از شاخص‌های اصلی نظام جمهوری اسلامی است از همان ابتدا امام تاکید بر حضور مردم داشتند و رهبری نیز همواره بر حضور همیشگی مردم تاکید دارند و آن را لیله القدر نظام و انقلاب دانسته و شاخص و هویت انقلاب می‌دانند که با حضور مردم نظام اسلامی بیمه می‌شود.

 این عضو شورای نگهبان به میزان مشارکت بالای مردم استان کهگیلویه و بویراحمد هم اشاره کرد و گفت: خوشبختانه در استان شما علی رغم همه محرومیت‌ها میزان مشارکت بالایی را شاهد هستیم.

کدخدایی افزود: حتی در ادواری که در کشور کاهش مشارکت داشتیم در کهگیلویه و بویراحمد همواره مشارکت مردم بالا بوده است و امیدواریم در این دوره از انتخابات با تدابیر مسئولان امام جمعه و استاندار و هیئت‌های نظارت و اجرایی شاهد مشارکت گسترده مردم در استان باشیم.

وی با بیان اینکه اعضای هیئت نظارت در استان‌ها و در همه مناطق کشور مشغول به خدمت هستند گفت: آنها بدون چشم داشت و تنها برای رضای خداوند و مردم در صحنه حضور دارند تا این کار ذخیره‌ای برای آخرت آنها باشد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1544830

مهمترین اخبار ایران و جهان: