نیوز سیتی!
13 آذر 1402 - 14:10

جلوگیری از ورود پساب فاصلاب اقلید به زمین های کشاورزی آباده

فرماندار آباده گفت: از ورود پساب فاضلاب شهر اقلید به زمین‌های کشاورزی آباده جلوگیری می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از آباده، چندی پیش گزارشی از ورود پساب فاضلاب شهر اقلید به منطقه سورمق و خطرات زیست محیطی آن برای کشاورزان آباده منتشر شد.

این پس‌آب رهاشده توسط مرکز بهداشت و درمان آباده به آزمایشگاه فرستاده شده و مشکلات بهداشتی آن مشخص گردید، در ادامه دادستانی شهرستان نیز برای این موضوع تشکیل پرونده داد و حتی مقدار زراعتی که از این آب برای آبیاری استفاده شده بود را قلع و قمع کرد.

لازم به ذکر است که تصفیه‌خانه اقلید ۱۲ سال است که راه‌اندازی شده و از ابتدای امسال مسیر پس‌آب آن از مسیر قبلی منحرف وبه سمت سورمق جاری شده است.

در ادامه مسئولین شهرستان آباده؛ شورای تامین، بهداشت ودرمان، محیط زیست، جهاد کشاورزی و... به تصفیه خانه اقلید رفته و در جلسه‌ای با مسئولین این شهرستان و به ریاست فرماندار اقلید موضوع مورد بررسی قرار گرفت و پس از ارائه مدارک و بحث در این خصوص، فرمانداران شهرستان‌های آباده واقلید اعلام کردند برای جلوگیری از جاری شدن پس آب به سمت شهر سورمق تصمیماتی گرفته شد.

خداداد فرماندار فرمانداری ویژه شهرستان آباده در این خصوص گفت: برای حل این مشکل دو تصمیم گرفته شده است، در ابتدا مقرر شد، پساب این تصفیه خانه ظرف چهار ماه آینده به صنایع شهرستان اقلید انتقال یابد و در این مدت نیز تدبیری اندیشیده شود که این پس‌آب مهار شده و از ورود و جاری شدن به سمت شهر سورمق جلوگیری شود.

پایان پیام/پ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1593530

مهمترین اخبار ایران و جهان: