نیوز سیتی!
14 آذر 1402 - 13:21

مناسب‌سازی معابر شهری مازندران برای معلولان مطلوب نیست

معاون توانبخشی بهزیستی مازندران با تاکید بر اینکه مناسب‌سازی و دسترس‌پذیری امکانات شهری و خدماتی از انتظارات مهم جامعه معلولان است، گفت: بانک‌ها و شهرداری‌ها و سایر دستگاه‌های اجرایی در این زمینه مسؤولیت دارند ولی عملا اقدامات انجام شده در این زمینه آنگونه که باید، مورد انتظار نیست.

علی خامه‌ور درباره خدمات بهزیستی به معلولان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در مازندران، اظهار کرد: بیش از ۶۰هزار معلول در مازندران تحت پوشش بهزیستی مازندران هستند.

وی افزود: از میان مددجویان بهزیستی مازندران ۴۵هزار نفر کمک هزینه توانبخشی به‌صورت مستمری از ۷۶۰هزار تا دو میلیون و ۴۰۰هزار تومان بسته به بعد خانوار دریافت می‌کنند.

معاون توانبخشی اداره‌کل بهزیستی مازندران اظهار کرد: حق پرستاری خانواده محور برای ۳ هزار و ۸۰۰ نفر از معلولان شدید و خیلی شدید به مبلغ ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان پرداخت می‌شود؛  همچنین همه هزار و ۳۰۰ معلول ضایعه نخاعی استان هم حق پرستاری دریافت می‌کنند.

خامه‌ور  یادآور شد: خدمات ارائه وسایل کمک توانبخشی مانند ویلچر، تشک مواج و تشکچه ویلچر ، سمعک و وسایل ارتز و پروتز و سایر وسایل کمک توانبخشی از دیگر خدمات بوده که به‌صورت رایگان در اختیار مددجویان قرار می‌گیرد و در این حوزه پشت نوبت نداریم.

وی با اعلام اینکه خدمات بهزیستی به‌صورت هدفمند درحال ارائه است، تصریح کرد:  خدمات براساس قانون و دستورالعمل است و باید اعلام کنیم پشت نوبت مستمری و دریافت لوازم توانبخشی نداریم و کمک هزینه بهداشتی نیز برای ۵ هزار و ۶۰۰ معلول بسترگرا پرداخت می‌شود.

معاون توانبخشی بهزیستی مازندران با اشاره به پشت‌نوبتی برای مراکز شبانه‌روزی، اظهار کرد: برای سالمندان، بیماران روانی مزمن و معلولان جسمی حرکتی بیشتر پشت نوبتی داریم و در این زمینه هم چندین بار فراخوان داده شده و  تقاضا داریم افراد حقیقی ‌و حقوقی واجد شرایط از طریق سامانه صدور مجوزها  پیش قدم شوند و یاریگر جامعه هدف بهزیستی باشند‌.

خامه‌ور با تاکید بر اینکه مناسب‌سازی و دسترس پذیری امکانات شهری و خدماتی از انتظارات مهم جامعه معلولان  است، خاطرنشان کرد: بانک‌ها و شهرداری‌ها و سایر دستگاه‌هایی اجرایی در این زمینه مسوولیت دارند ولی عملا اقدامات انجام شده در این زمینه آنگونه که باید، مورد انتظار نیست.

پایان پیام/۸۶۰۳۴/غ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1594674

مهمترین اخبار ایران و جهان: