نیوز سیتی!
07 آبان 1402 - 19:23

توافق گلستان و عشق آباد برای احداث جاده از اینچه‌برون به ترکمن باشی

استاندار گلستان گفت: یکی از اسناد بخشی ما این است که استان گلستان به سرزمین هوشمند تبدیل شود که امروز با افتخار اعلام می‌کنیم پروژه عظیم فیبر نوری که در تمام شهرهای استان تجهیز به این فیبر شده‌اند افتتاح خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، علی‌محمد زنگانه عصر امروز در مراسم معارفه اعضای هیات مدیره و مدیرعامل منطقه آزاد اینچه‌برون اظهار کرد: استان گلستان جزء سه استانی است که در کنار استان سمنان و قم رشد متوازن در بخش‌هاس صنعت و معدن، خدمات و کشاورزی داشته است.

وی ادامه داد: استان گلستان از انتهاب دولت قبل از منفی ۵ درصد به رشد ۳ درصد مثبت رسیده و این توفیق با وجود خشکسالی‌های شدیدی که در استان حاکم بوده به دست آمده است.

استاندار گلستان تصریح کرد: با تلاش‌های دولت سیزدهم در استان گلستان رشد درآمدی مردم استان گلستان از نصف میانگین کشوری به میانگین کشوری رسیده است.

زنگانه بیان کرد: مجموعه پروژه‌های عمرانی و اقتصادی که افتتاح شده و یا آغاز شده عدد ۱۲۰ همت را رد کرده و استان گلستان به سرعت به سمت اهداف ترسیم شده در حال حرکت است.

وی اضافه کرد: استان گلستان دارای چشم انداز بخشی و برنامه‌های عملیاتی است و حرکت‌ها با برنامه و هدف است.

استاندار گلستان تصریح کرد: یکی از اسناد بخشی ما این است که استان گلستان به سرزمین هوشمند تبدیل شود که امروز با افتخار اعلام می‌کنیم پروژه عظیم فیبر نوری که در تمام شهرهای استان تجهیز به این فیبر شده‌اند افتتاح خواهد شد.

زنگانه گفت: نگاه ما بر این است که منطقه آزاد اینچه‌برون نیز باید هوشمند شود و از این ظرفیت برای هوشمند شدن منطقه آزاد اینچه‌برون نیز استفاده خواهیم کرد.

وی بیان کرد: طرح‌های پیشرفت و توسعه روستا محور با قدرت در حال پیگیری است و بدون تردید آینده روستاهای گلستان آینده متفاوتی خواهد بود.

استاندار گلستان تاکید کرد: در دو سال گذشته ۲ هزار میلیارد تومان برای مشکلات آب شرب در حوزه راه ۲ هزار میلیارد تومان، برای علاج بخشی خلیج گرگان ۳۴۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

زنگانه گفت: در زیرساخت‌های حوزه سلامت ۸۰۰ میلیارد تومان هزینه شده که اینها نشان می‌دهد عقب ماندگی‌های تاریخی و عقب نگه داشتن‌های تاریخی استان گلستان در حال رفع شدن است.

وی افزود: ما با کشور ترکمنستان به توافق رسیدیم جاده‌ای را از «اینچه‌برون» تا «ترکمن‌باشی» ایجاد کنیم که با این اقدام در کنار وجود راه‌آهن منطقه گلستان به سمت توسعه بیشتر حرکت کند.

پایان پیام/۸۳۰۰۴

منبع: فارس
شناسه خبر: 1554530

مهمترین اخبار ایران و جهان: