نیوز سیتی!
17 آبان 1402 - 11:27

افتتاح شرکت کشتیرانی خزر در مازندران و به آب اندازی کشتی صدرا

افتتاح شرکت کشتیرانی خزر در مازندران و به آب اندازی کشتی بزرگ کانتینربر «کشتی سازی صدرا» افتخار بزرگی دیگر در عرصه تبلور ایمان  خرد و تو انایی ایرانی است که سرافرازی مازندران را به رخ می کشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از بهشهر، جهان بانی مدیرعامل شرکت کشتیرانی دریای خزر صبح امروز در سخنانی در آیین افتتاح شرکت کشتیرانی خزر در مازندران و به آب اندازی کشتی بزرگ کانتینربر «کشتی سازی صدرا» اظهار کرد:  ظرفیت دریایی سهم ۸۰ درصدی در تبادلات بین المللی دارد و استفاده از ظرفیت دریایی مهم است و ایران در شمال و جنوب با سواحل ۳ هزار و ۵۰۰ کیلومتری ظرفیت ممتاز ماست و کشور ما همواره سعی کرد در راهبردهای خود از ظرفیت دریایی استفاده کند.

وی افزود: سیاست کلی در حوزه سیاست دریامحور توسط رهبری ابلاغ شد و نقطه عطف و چرخش در استفاده از ظرفیت دریایی برای اقتصاد کشور و اقتدار دریایی در منطقه که اجرای آن کارگشاست.
جهانبانی با بیان اینکه استفاده از ظرفیت دریایی در مازندران برای رشد صادرات و توسعه استان مهم بود، خاطرنشان کرد: با قوت در این بخش وارد و اولین کانتینر صادرات مرکبات و کیوی به روسبه و داغستان با ۶۵ ساعت صادر شد و موجب پویایی شد.

وی گفت: این‌ مژده برای صادرات است و مسیر دریایی مدت زمان مناسبی است که می تواند منجر به گشایش خوب برای اقتصاد استان و تولیدکنندگان و باغداران باشد.

وی افزود: در صورت نیاز مشتریان و بزرگ شدن بازار کشتی های بیشتری برای حمل و صادرات مرکبات و گلخانه ای به هر کشوری که بازارهای بلشد خط ویژه و منظم بگذاریم که ۴ فروند کشتی اختصاص یافت.

مدیرعامل شرکت کشتی رانی دریای خزر یادآور شد: مازندران سه بندر فعال نوشهر و فریدونکنار و امیرآباد دارد و ۷۵ درصد بنادر در مازندران و امیرآباد است و ۶ میلیون تن در سال در بنادر ایرانی کالا صادرات می شود که ۸۰ درصد اختبار مازندران است.

جهان بانی گفت: ۲۰ میلیون تن ظرفیت بالفعل بنادر است و باید صادرات در حوزه دریایی ورود کنند و تجار و صادرکنندگان از این ظرفیت استفاده کنند.

مدیرعامل شرکت کشتیرانی دریای خزر افزود: در کشتی سازی ظرفیت بالایی در مازندران داریم و تاکنون کشتی در شمال ایران که فعالیت تجاری کند و مجوز بین المللی بگیرد نداشتیم و اکنون ۴ فروند کشتی با ۳۵۰۰ تن حمل کالای عمومی و دو فروند کشتی رورو و کانتینربر در حال ساخت با طراحی مهندسی و فنی داخلی و مازندرانی است.

وی افزود: کشتی کانتینربر یخچالی برای اولین بار است که در  دریای خزر  ساخته و امروز به آب انداخته می شود و بی نظیر است  که نداشتیم و با طراحی فنی و مهندسی داخلی با چند ۱۰ میلیارد هزینه  مرکبات  محصولات را به کشورهای CIS صادر کنیم.

جهان بانی گفت: حاضریم تا ۳۰ سال آینده خط تولید کشتی سازی را پیش خرید کنیم که ۵۰۰ نفر لز جوانان برای کشتی سازی مشغول شده و اشتغال ایجاد شد و از نیروی انسانی بومی و ایرانی در ناوگان هستند.

وی بیان کرد: دو دانشگاه بزرگ امام خمینی نوشهر و دانشگاه محمودآباد قوی هستند که دریانورد تحویل جامعه می دهند و ظرفیت بالایی در مازندران است و امیدواریم با تیم اقتصادی استانداری مازندران موفق برسیم.


مدیرعامل شرکت کشتی رانی دریای خزر خاطرنشان کرد: کریدور شمال جنوب ظرفیتی مهم و بی نظیر است و در ایران در جایی قرار گرفته که بی نظیر لست و کشورهای آفریقایی و آسیایی را به کشورهای CIS متصل کند و می توانیم محموله ها را تحویل به از طریق این کریدور به بازارهای فراخزری وصل کنیم و متصل شویم تا تحولات بالایی ایجاد شود و با توجه به اتصال راه آهن به بندر امیرآباد ظرفیت خوبی است که می تواند منجر به توسعه شود.

به گزارش فارس، شرکت صدرا دارای کارخانه‌ها و تجهیزات دریایی در بوشهر و مازندران است که خدمات لازم و گسترده‌ای را در خلیج فارس و دریای خزر انجام می‌دهد. این مجموعه با تلاش مستمر برای ارتقای سطح فناوری با رعایت استانداردهای بین‌المللی، در سال ۱۳۷۶ موفق به اخذ گواهینامه ایزو ۹۰۰۱ در زمینه‌های طراحی، ساخت و نصب تاسیسات فراساحلی نفت و گاز، کشتی‌سازی، ساخت پایانه‌های نفتی، بندرگاه‌ها، حفاظت ساحلی و پل شد و متعاقب آن گواهینامه‌های بین‌المللی ISO ۹۰۰۱: ۲۰۰۸، ISO ۱۴۰۰۱: ۲۰۰۴ و OHSAS ۱۸۰۰۱: ۲۰۰۷ را دریافت کرد. حالا نیز مدتی است که فرآیند توسعه را علاوه بر حوزه زیرساختی، در بخش نرم‌افزاری، بازرگانی و آموزش با جدیت بیشتری نسبت به گذشته دنبال می‌کند.

پایان پیام/۸۶۰۰۲/م

منبع: فارس
شناسه خبر: 1565474

مهمترین اخبار ایران و جهان: