نیوز سیتی!
16 آبان 1402 - 12:50

دستیار رئیس جمهور: مردمی‌سازی دولت شعار نیست، الزامی بر زمین مانده است

دستیار رئیس جمهور در امر مردمی‌سازی دولت با بیان این‌که مردمی‌سازی برای مشارکت و نظارت مردم در کارها در دستور کار قرار گرفته است،‌گفت:‌ مردمی‌سازی دولت، شعار نیست، الزام و دستور امام خمینی ره است که در سال‌های گذشته بر زمین مانده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، سید احمد عبودتیان صبح امروز در جریان سفر به این استان با حضور  در نخستین گردهمایی شبکه مردمی‌سازی دولت در استان یزد، اظهار کرد: رویکرد و امر مردمی سازی، شعار نیست بلکه دستور امام خمینی (ره ) بود که سالها بر زمین ماند و رهبر معظم انقلاب نیز بارها و در سالیان مختلف امر مردمی سازی را درخواست کردند اما اجرایی نشده بود.

وی افزود: در دولت سیزدهم مردمی سازی برای مشارکت و نظارت مردم در کارها در دستور کار قرار گرفت و مردم خودشان در همه امور مشارکت خواهند داشت.

دستیار رئیس جمهور در امر مردمی سازی با بیان این‌که کارهای قابل واسپاری باید به مردم واگذار شود، گفت: دیوان سالاری باید متوقف شود و مردمی سازی نیازمند شجاعت و همت مدیران دولت سیزدهم است و به عنوان مثال در امر واگذاری مسکن ملی ، استاندار یزد ایستادگی و تلاش کرد و حتی اقدامات یزد و ساختمان سازی ویلایی و یک طبقه بر اساس فرهنگ اسلامی و ایرانی به عنوان الگویی برای سراسر کشور اجرا گردید.

عبودتیان پیوست مردمی سازی را از جمله اقدامات در دستور کار دانست و بیان کرد: در گام دوم انقلاب باید مردم به معنای واقعی در امور مشارکت داشته باشند و امام خمینی (ره) با ساده سازی و فراگیر سازی و اعتماد به مردم همه امور را به پیش برد و موفق شد.

دستیار رئیس جمهور در ادامه با بیان این‌که  شرکت‌های دانش بنیان یکی از حلقه‌های مردمی سازی هستند، تصریح کرد: مدیران حداقل یک روز را برای شنیدن حرف‌های مردم اختصاص دهند.

وی در پایان سخنان خود با اشاره به ضرورت تقویت هیأت‌های اندیشه ورز در تمام ادارات و دستگاه‌های دولتی، اظهار کرد:‌ استان یزد معدن نیروی انسانی و نخبه پروری است و مردمی سازی در این استان به معنای واقعی اتفاق افتاده است.

پایان پیام/الف

منبع: فارس
شناسه خبر: 1564374

مهمترین اخبار ایران و جهان: