نیوز سیتی!
28 آذر 1402 - 17:10

حمایت بنیاد شهید ایلام از آثار فاخر و استاندارد در حوزه ایثار و شهادت

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران ایلام گفت: بنیاد شهید از آثار و تألیفات فاخر و استاندارد در موزه ایثار و شهادت، حمایت مادی و معنوی می‌کند.

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، جمال اسدی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام، عصر سه‌شنبه ۲۸ آذرماه، در جلسه شورای تالیف و نشر با تقدیر و تشکر از فعالان تالیف و نشر‌ حوزه ایثار و شهادت، گفت: استان ایلام دارای ظرفیت‌های بی‌نظیری در حوزه دفاع مقدس است که باید نویسندگان استان را به این سمت تشویق کرد.

وی افزود: آثاری که در شورای نشر و تالیف بنیاد شهید استان مورد تایید قرار بگیرند و به تایید مرکز هم برسند مورد حمایت مادی و معنوی قرار خواهند گرفت.

اسدی با اشاره به اینکه استان ایلام دارای نویسندگان برجسته‌ای است، ادامه داد: نویسندگان استان از ظرفیت‌های حوزه دفاع مقدس که یک گنیجه عظیم و دست نخورده است، در حوزه تالیف و نشر استفاده کنند.

سرپرست معاونت فرهنگی بنیاد شهید و امورایثارگران استان ایلام نیز خاطرنشان کرد: امروز هفتمین جلسه شورای نشر و تالیف در سال جاری در محل سالن جلسات بنیاد شهید استان برگزار شد، و در این جلسه چند اثر تالیف شده در زمینه‌های دفاع مقدس مورد ارزیابی قرار گرفت و در صورت تصویب به مرکز ارسال می‌شوند.

یونس فرجی تصریح کرد: در صورت تایید نهایی، این آثار با حمایت بنیاد شهید و امور ایثارگران چاپ می‌شوند.

وی بیان کرد: در این شورا اساتید برجسته فرهنگی و هنری استان حضور دارند و آثار را مورد بررسی، نقد‌ و‌‌ تحلیل قرار می‌دهند. آثاری که دارای شاخص‌های استاندارد این شورا باشند به مرکز ارسال می‌شوند.

فرجی اضافه کرد: از مهم‌ترین مصوبات این جلسه، ایجاد کارگروه بازبینی آثار تألیفی و تشکیل جلسات منظم و مستمر این کارگروه به منظور بررسی و ارزیابی دقیق‌تر آثار در مدت زمان بیشتر و درفضای تخصصی‌تر بود.

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، در پایان این جلسه از خانم صیداحمدی از کارشناسان خبره معاونت فرهنگی بنیاد شهید استان که حائز رتبه برتر کشوری در ارزیابی عملکرد شش ماه اول توسط معاونت فرهنگی بنیاد شهید و امورایثارگران شده است، تقدیر و تجلیل به عمل آمد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1609574

مهمترین اخبار ایران و جهان: