نیوز سیتی!
22 آبان 1402 - 12:23

۹۸ درصد زکات در امور محرومین هزینه می‌شود

مدیرکل کمیته‌امداد استان زنجان گفت: ۹۸ درصد زکات جمع‌آوری شده در امور محرومین و کمک به نیازمندان در سرفصل‌های درمانی، تهیه جهیزیه، امور تحصیلی، ساخت و تعمیر مسکن و کمک معیشت هزینه شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، روح‌اله صالحی مدیرکل کمیته‌امداد استان زنجان ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به ساماندهی بیش از ۵۱ میلیارد تومان زکات در استان زنجان اظهار داشت: زکات جمع‌آوری شده در دو بخش امور محرومین و پروژه‌های عمرانی هزینه می‌شود.

مدیرکل کمیته‌امداد استان زنجان افزود: ۹۸ درصد زکات جمع‌آوری شده در امور محرومین و کمک به نیازمندان در سرفصل‌های درمانی، تهیه جهیزیه، امور تحصیلی، ساخت و تعمیر مسکن و کمک‌معیشت هزینه شده است.

وی ادامه داد: این خدمات در قالب کمک‌هزینه جهیزیه، کمک هزینه درمان، تحصیل، آزادی زندانیان، ساخت مسکن و مرمت و بازسازی، معیشت و ساخت پروژه‌های عام‌المنفعه از جمله مساجد، خانه عالم، حوزه‌های علمیه، غسالخانه، حسینیه و فاطمیه ارائه شده است.

صالحی با اشاره به اینکه مشارکت هرچه بیشتر مردم و خیرین موجب زمینه‌سازی برای ارائه خدمات بهتر به مددجویان زیر چتر حمایت این نهاد می‌شود ، تصریح کرد: بر اساس موازین فقهی و دستورالعمل‌های این نهاد و رعایت اصل امانت‌داری تمامی وجوهات جمع‌آوری شده در هر محل در همان منطقه و بر اساس نیات مودیان زکات هزینه می‌شود.
پایان پیام/۷۳۰۲

   
منبع: فارس
شناسه خبر: 1570274

مهمترین اخبار ایران و جهان: