نیوز سیتی!
29 مهر 1402 - 20:31

مجلس با حضور بازنشستگان در ریاست فدراسیون‌های ورزشی و کمیته ملی المپیک مخالفت کرد

نمایندگان مجلس، در جریان رسیدگی به لایحه برنامه هفتم توسعه با تصویب حکمی درباره حضور بازنشستگان در ریاست فدراسیون‌های ورزشی آماتوری، ریاست کمیته‌های ملی المپیک و پاراالمپیک مخالفت کردند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه نوبت شامگاهی شنبه و در جریان رسیدگی به گزارش کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه جمهوری اسلامی ایران، با پیشنهاد حذف بند الحاقی ۱ از ماده ۷۸ موافقت کردند.

در این بند، آمده بود: ریاست فدراسیون‌های ورزشی آماتوری، ریاست کمیته ملی المپیک و ریاست کمیته ملی پاراالمپیک شغل محسوب نمی‌شود و بازنشستگان هم می‌توانند ریاست آن‌ها را عهده‌دار شوند. مضافاً ریاست‌های مذکور از حیث صلاحیت عمومی مشمول مشاغل حساس می‌باشد.

 همچنین با تصمیم محمدباقر قالیباف رئیس مجلس، رسیدگی به بند الحاقی ۲ ماده ۷۸ به شرح زیر جهت رسیدگی بیشتر به کمیسیون تلفیق برنامه هفتم ارجاع داده شد: 

بند الحاقی ۲- براساس ماده (۶) قانون اهداف، وظایف و اختیارات وزارت ورزش و جوانان مصوب ۱۶ /۶  /۱۳۹۹، صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان به عنوان متولی بیمه اجتماعی ورزشکاران و قهرمانان مکلف است از محل منابع در اختیار و درآمدهای شرکت‌های تابعه این صندوق نسبت به پرداخت حق بیمه اجتماعی افراد ذیل تا زمان بازنشستگی با رعایت بند (ش) ماده ۲۹ این قانون، اقدام کند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1545630

مهمترین اخبار ایران و جهان: