نیوز سیتی!
27 آذر 1402 - 20:23

لاوروف: اوکراین تنها یک مهره در دستان غرب است

وزیر خارجه روسیه روز دوشنبه در مصاحبه‌ای با اشاره به نفوذ گسترده سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا و انگلیس در ساختار نظامی اوکراین گفت که کی‌یف تنها به یک مهره در دستان غرب تبدیل شده است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «سرگی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه روز دوشنبه گفت که ارتباطات «کریل بودانوف» رئیس اداره اطلاعات وزارت دفاع اوکراین با نیروهای عملیات ویژه آمریکا نشان می‌ دهد که اوکراین تنها یک مهره در دستان غرب است.

وی که با شبکه خبری «روسیا الیوم» مصاحبه می‌کرد گفت: « به نظرم بودانوف هیچ ابایی از این موضوع ندارد و به صورت آشکارا اعلام کرده که با فرماندهان نیروهای عملیات ویژه آمریکا همکاری داشته است».

لاوروف گفت: «یگان‌های ویژه‌ای تحت فرماندهای نیروهای مسلح اوکراین برای همکاری فشرده با سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) و سازمان اطلاعات انگلیس (MI6) تشکیل شده است».

وزیر خارجه روسیه اضافه کرد: «تمام این موضوعات نشان می‌دهد که اوکراین کشور مستقلی نبوده و به بازی گرفته شده و از آن سوء استفاده می‌شود».

در آستانه دو سالگی جنگی که غرب بویژه آمریکا تاکنون صدها میلیارد دلار برای تداوم آن تا تحمیل شکست بر روسیه هزینه کرده، وزیر خارجه روسیه خبر داد که تعدادی از سران بلند پایه و شناخته شده غربی از جمله یک رهبر خاص چند بار و از طریق کانال‌های ارتباطی مختلف سیگنال‌هایی برای مسکو فرستاده‌اند که «چرا درباره آنچه باید در خصوص اوکراین و امنیت اروپا انجام شود، دیدار و گفت‌وگو نمی‌کنیم».

گزارش‌های اخیر رسانه‌های غربی هم در شرایطی که کی‌یف تنها در ضد حملات ماه‌های اخیر متحمل تلفات بیش از ۹۰ هزار نفری و خسارات سنگین شده، متمایل شدن غرب به مذاکره برای خروج از بن‌بست کنونی جنگ را تایید می‌کند.

به گزارش ان‌بی‌سی به نقل از مقام‌های آمریکایی، «واشنگتن نگران است که مهمات و تسلیحات نیروهای اوکراین رو به اتمام بوده و این کشور نمی‌تواند در میدان جنگ موفق شود». مقام‌های ارشد اوکراینی از جمله رئیس‌جمهور این کشور ولودیمیر زلنسکی به تازگی اذعان کرده‌اند که ضدحملات ناموفق ارتش اوکراین باعث کاهش تمایل کشورهای غربی برای ارسال کمک شده است. 

پایان پیام/.

منبع: فارس
شناسه خبر: 1608674

مهمترین اخبار ایران و جهان: