نیوز سیتی!
22 آذر 1402 - 20:53

حسینی: بدخواهان تلاش می کنند مردم در جریان اقدامات امیدآفرین دولت قرار نگیرند

معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: بدخواهان با فضاسازی های کاذب تلاش می کنند مردم در جریان اینگونه اقدامات امیدآفرین قرار نگیرند که در مقابل با تبیین درست و هنرمندانه می توان امید و نشاط را که لازمه مشارکت است در سطح جامعه تقویت کرد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری فارس، سید محمد حسینی معاون پارلمانی رئیس جمهور در همایش فصلی و عمومی مدیران مدارس دولتی و غیردولتی منطقه ۱۱ تهران با موضوع «انتخابات و اصل مشارکت رای اولی ها» اهتمام آموزش و پرورش به این موضوع را قابل تقدیر و ارزشمند توصیف کرد و گفت: کمتر از ۸۰ روز تا زمان برگزاری انتخابات باقی مانده و رسالت سنگینی بر دوش یکایک ما است که با آگاه ساختن دانش آموزان نسبت به اهمیت مشارکت در انتخابات، ظرفیت و توان آنان برای ایجاد انگیزه و نشاط سیاسی در جامعه فعال شود.

معاون رئیس جمهور در امور مجلس با بیان اینکه پایه و اساس نظام اسلامی بر رای و نظر مردم استوار است، گفت: در نظام ایران در کنار اسلامیت، جمهوریت و مردم‌سالاری حاکم است و تمام شئون اساسی کشور با رای و نظر مردم اداره می شود لذا امام راحل در اوایل انقلاب در واکنش به سخنان برخی لیبرال‌ها که از مردم خواستند که مدیریت کشور را به آنان بسپرند و خود به زندگی روزمره مشغول شوند، با صراحت نهیب زدند که مردم باید در امور سیاسی و اجتماعی و دیگر حوزه ها در عرصه باشند و صحنه را ترک نکنند.

حسینی تصریح‌کرد: اگر در برخی از حکومت ها و جمهوری ها، مردم اثرگذاری و دخالت چندانی در اداره امور نداشته و امکان کسب مناصب بالای مدیریتی را ندارند اما در نظام جمهوری اسلامی همه ارکان نظام بی واسطه و احیانا با واسطه توسط مردم انتخاب می شوند و این امکان وجود دارد که حتی یک فرد عادی بخاطر شایستگی در مناصب و مسئولیت های مهم کشوری قرار بگیرد که مصداق بارز آن معلم شهید رجایی که از دستفروشی به وزارت، صدارت و ریاست‌ جمهوری رسید و در ۴۵ سال گذشته از این نمونه ها فراوان داشته ایم که افرادی در پرتو سخت‌کوشی به موقعیتهای ممتازی رسیده اند.

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه معلمان و فرهنگیان جزو گروه های مرجع بوده و از پایگاه مردمی مناسبی برخوردار هستند، اظهار داشت: باید از این فرصت برای تبیین اهمیت مشارکت در انتخابات و جایگاه اثرگذار مجلس شورای اسلامی در اداره امور کشور استفاده کرد و جوانان و نوجوانان را نسبت به این موضوعات آگاه کرد.

معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: باید افراد دلسوز، متعهد و انقلابی انتخاب شوند که در تعارض منافع، مصالح ملی و عمومی را بر منافع شخصی، باندی و گروهی ترجیح دهند. شاید این ذهنیت وجود داشته باشد که اساسا مجلس اهمیت و نقش چندانی در کشور ندارد لذا باید بخوبی تبیین شود که برخلاف برخی کشورها مجلس در جمهوری اسلامی ایران از جایگاه مهم و اساسی برخوردار است و  اقدامات و مصوبات اساسی دولت در حوزه های مختلف اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی( شامل سیاست خارجی) باید از مجرای مجلس بگذرد. مجلس در حوزه تقنین، بررسی و تصویب بودجه و برنامه ۵ ساله، رای اعتماد به وزراء و نظارت نقش تعیین کننده ای دارد. نمایندگان مجلس می توانند از وزیر و حتی رئیس جمهور سوال کنند یا وزیر را استیضاح و حتی او را عزل کنند.

حسینی افزود: فصل ششم قانون اساسی و از اصل ۶۲ تا اصل ۹۰ به جایگاه و اختیارات مجلس شورای اسلامی اختصاص دارد. نماینده مجلس می‌تواند در همه امور کشور تحقیق و تفحص و در همه امور اظهار نظر کند، لذا ضرورت دارد افراد کارآمد و شایسته ای انتخاب شوند و معلمان با اشراف کامل به اهمیت این موضوع، می توانند به ابهامات و سوالاتی که در ذهن دانش آموزان است، پاسخ های مستند و منطقی داده و آنان را متقاعد کنند.

معاون رئیس جمهور همچنین تشریح اقدامات و دستاوردهای دولت مردمی را در ایجاد امید و نشاط در جامعه حائز اهمیت دانست و گفت: در این دولت طرح ها و پروژه های بزرگی با افزایش درآمدهای کشور در بخش های مختلف به اجرا درآمده است که در اشتغالزایی، رفع نیازهای کشور و مردم و غلبه بر کمبودها و کاستی ها، از اهمیت بالایی برخوردار است از جمله می توان به فاز ۱۱ پارس جنوبی اشاره کرد که برآورد شده سالانه ۵ میلیارد دلار درآمد داشته باشد.

حسینی اضافه کرد: اهتمام دولت در فعال کردن ۶ هزار واحد تعطیل و نیمه تعطیل و حمایت از حدود ۱۰ هزار شرکت دانش بنیان آثار و تبعات اقتصادی دارد که نفع آن به مردم می رسد اما بدخواهان با فضاسازی های کاذب تلاش می کنند مردم در جریان اینگونه اقدامات امیدآفرین قرار نگیرند که در مقابل با تبیین درست و هنرمندانه می توان امید و نشاط را که لازمه مشارکت است در سطح جامعه تقویت کرد.

معاون رئیس جمهور تاکید کرد: معلمان با تبیین درست و واقعی موضوعات می توانند تلاش عده ای که می خواهند با روایت ناقص اهداف باندی و گروهی خود را دنبال کرده و نظام را به فساد متهم کنند، ناکام بگذارند. اینکه نظام با چنین مواردی برخورد می کند و حتی در گذشته با برادر رئیس جمهور و برادر معاون اول برخورد می شود نشان می دهد که در مجموع سیستم سالم است و مدام مراقبت و نظارت دارد که فساد شکل نگیرد و اگر فسادی شکل گرفت با آن برخورد شود. دولت مردمی و عدالت محور نیز باجدیت در تلاش است در همه امور به سمت شفافیت حرکت کند و مواردی مانند صدور الکترونیکی مجوزها برای این است که مفسده ای شکل نگیرد.

معاون پارلمانی رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود به حوادث غزه اشاره کرد و گفت: پارسال در چنین ایامی به بهانه فوت یک زن در ایران، بلوا و آشوب برپا کردند و در سطح جهانی بدنبال ایجاد اجاع علیه ملت ایران بودند اما امروز همان کسانی که دم از آزادی و دموکراسی و حقوق بشر می زدند در مقابل کشته شدن هزاران کودک و زن نه تنها حرفی نمی زنند و محکوم نمی‌کنند بلکه در نهایت بی شرمی از نسل کشی در غزه حمایت می کنند، لذا وظیفه داریم چهره بزک کرده نظام سلطه شیطانی را به نسل جوان و نوجوان معرفی کنیم. 

سید محمد حسینی خاطرنشان کرد: اگر امروز رزمندگان مقاومت در مقابل رژیم صهیونیستی و حامیانش ایستاده اند و با تمام وجود مقاومت و پایمردی می‌کنند بخاطر این است که با الهام از انقلاب اسلامی متوجه شده اند که سازش و تسلیم فایده ای ندارد و صهیونیست ها و نظام سلطه تعهدی به عهد و پیمان ندارند لذا تنها راه احقاق حقوقشان مقاومت است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1604230

مهمترین اخبار ایران و جهان: