نیوز سیتی!
22 آذر 1402 - 17:55

پهپاد کرار بدون انتشار امواج و در سکوت رادیویی کامل به هدف نزدیک می شود

فرمانده منطقه پدافند هوایی شمال غرب ارتش با بیان اینکه پهپاد کرار مجهز به موشک مجید توان رزم پدافند هوایی کشور را وارد مرحله نوینی کرده است، گفت: پهپاد کرار بدون انتشار امواج و در سکوت رادیویی کامل و در یک فضای امن ارتباطی و چندلایه قادر است در حداقل زمان ممکن به هدف نزدیک شده و عملیات خود را اجرایی کند.

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، امیر سرتیپ دوم عباس عظیمی فرمانده منطقه پدافند هوایی شمال غرب ارتش ظهر امروز در جمع فرماندهان نیروهای مسلح مستقر در آذربایجان شرقی اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران با تکیه بر قابلیت‌ها و ظرفیت‌های بومی خود صاحب بزرگترین ناوگان پهپادی در منطقه است.

وی با بیان اینکه امروز پهپادهای ایرانی آمادگی مقابله با هرگونه تهدید و هر نوع ماموریتی در هر شرایط زمانی و مکانی را دارند، افزود: پدافند هوایی ارتش در رزم هوایی خود، پدافند هواپایه مبتنی بر پهپاد را  به دنیا معرفی کرده است که در نوع خود کم نظیر است.

عظیمی با اشاره به اینکه الحاق گروه های پروازی پهپاد کرار به سازمان رزم نیروی پدافند هوایی ارتش،نقشی محوری در حوزه پدافندهوایی کشور ایفا خواهد کرد گفت: پهپاد کرار مجهز به موشک مجید توان رزم پدافند هوایی کشور را وارد مرحله نوینی کرده که نقش موثر و تعیین کننده ای در دفاع هوایی خواهد داشت.

وی بیان داشت: کرار بدون انتشار امواج و در سکوت رادیویی کامل و در یک فضای امن ارتباطی و چندلایه قادر است در حداقل زمان ممکن به هدف نزدیک شده و عملیات خود را اجرایی کند.

فرمانده منطقه پدافندهوایی شمال‌غرب خاطرنشان کرد: پهپاد کرار هیچ نیازی به باند پروازی برای پرواز یا برای نشستن ندارد.

وی با بیان اینکه روز به روز به قدرت خود خواهیم افزود، تاکید کرد: ما از تمام توان دفاعی خود برای افزایش اقتدار و قدرت بازدارندگی کشور بهره خواهیم گرفت.

پایان پیام/60002

منبع: فارس
شناسه خبر: 1604074

مهمترین اخبار ایران و جهان: