نیوز سیتی!
23 آذر 1402 - 09:48

استان فارس با داشتن ۵۹ پژوهشسرا الگویی برای سایر استان‌هاست

معاون وزیر ورئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی وزارت اموزش و پرورش گفت: استان فارس در حوزه پژوهش به صورت خاص کار کرده است و با داشتن ۵۹ پژوهشسرا از استان های امیدآفرین و الگویی برای سایر استان هاست.

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، حجت الاسلام و المسلمین علی لطیفی در درهمایش استانی تجلیل از معلمان و دانش اموزان پژوهشگر گرامیداشت هفته پژوهش، در باشگاه فرهنگیان شیراز با تشریح نظریه های مختلف روانشناسی در خصوص آموزش اظهار کرد: اندیشمندان متعددی در خصوص آموزش به ارایه نظریه پرداخته اند. 

معاون وزیر ورئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی وزارت اموزش و پرورش پژوهش در آموزش و پرورش را متفاوت بر شمرد و افزود: پژوهش در آموزش پرورش بسیار دشوار است زیرا ساختار ها به گونه ای است که در این زمینه ایجاد دشواری می کند.

لطیفی تصریح کرد: پژوهش یکی از موارد مغفول مانده در آموزش و پرورش است و دارای دوجنبه است اول اینکه پیشرفت نظام تعلیم و تربیت منوط به پژوهش است و دوم اینکه، باید تلاش کنیم نسلی پژوهشگر و جستجو گر تربیت کنیم.

وی بر اهتمام بیشتر به اهمیت پژوهش در آموزش و پرورش تاکید و عنوان کرد: برگزاری آیین تجلیل از پژوهشگران در تقویت کار پژوهش و ترغیب معلمان به کار پژوهشی بسیار موثر است.

معاون وزیر و رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی گفت: استان فارس با وجود گستردگی و دارا بودن بوم های متنوع به خوبی توانسته اند در امر تعلیم و تربیت قدم بردارند و در اغلب زمینه ها از استان های پیشرو در کشور است.

وی ادامه داد: استان فارس در حوزه پژوهش به صورت خاص کار کرده است و با داشتن ۵۹ پژوهشسرا از استان های امیدآفرین و الگویی برای سایر استان هاست.

پایان پیام/خ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1604474

مهمترین اخبار ایران و جهان: