نیوز سیتی!
22 آذر 1402 - 13:40

ادعای جدید نهادهای اطلاعاتی آمریکا در رابطه با ارتش روسیه

بر اساس ارزیابی های اطلاعاتی دولت آمریکا، روسیه 87 درصد از نیروهایی را که قبل از شروع جنگ اوکراین در اختیار داشته را از دست داده است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، طبق ادعای آژانس‌های اطلاعاتی آمریکا، روسیه ۸۷ درصد از کل نیروهای زمینی فعال خود را که در دوره زمانی قبل از آغاز جنگ اوکراین در اختیار داشته، پس از وقوع جنگ مذکور از دست داده است.

به گزارش «سی‌‌ان‌ان» یک منبع آگاه با اشاره به ارزیابی‌های اطلاعاتی ارائه شده به کنگره آمریکا گفته است، روسیه ۸۷ درصد از کل نیروهای زمینی فعال خود را که پیش از جنگ اوکراین در اختیار داشته و همچنین دو سوم تانک‌هایش را(در نتیجه جنگ مذکور) از دست داده است.  

اظهارات مطرح شده در حالی عنوان می‌شود که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه هنوز هم با وجود گذشت نزدیک به دو سال از آغاز جنگ اوکراین، بر تداوم جنگ مذکور مصمم است و مقامات آمریکایی هشدار داده‌اند که اوکراین عمیقا در باب این موضوع آسیب پذیر شده است. به گفته مقامات آمریکایی بعید است که کی‌یف در ماه‌های آینده دستاورد مهمی را در جنگ اوکراین به دست آورد.

ارزیابی مذکور در حالی به کنگره آمریکا ارسال شده است که برخی از جمهوری‌خواهان از ارائه بودجه اضافی برای اوکراین از سوی ایالات متحده خودداری کرده‌اند و دولت بایدن در مطبوعات سر و صدای زیادی را به راه انداخته است تا موافقت کنگره برای ارائه کمک نظامی بیشتر به اوکراین را به دست آورد.

در همین راستا، «ولادیمیر زلنسکی» در سفر روز سه شنبه خود به واشنگتن با قانون‌گذاران آمریکایی و رئیس‌جمهور بایدن در مورد نیاز حیاتی کشورش به تامین کمک‌های نظامی و اقتصادی برای حفظ توانایی های ضروری برای اوکراین جهت تداوم جنگ با روسیه صحبت کرده است. با این حال، ارزیابی‌های عنوان شده از سوی مقامات آمریکایی ادعا می کنند که جنگ مذکور 15 سال تلاش روسیه برای مدرن کردن نیروی زمینی‌اش را به تعویق انداخته است.

طبق این ادعاها، از ۳۶۰ هزار سربازی که وارد اوکراین شده‌اند، روسیه ۳۱۵ هزار نفر را در میدان جنگ از دست داده است. علاوه بر این، از مجموع ۳ هزار و ۵۰۰ تانک، ۲ هزار و ۲۰۰ تانک از بین رفته است. از مجموع ۱۳ هزار و ۶۰۰ خودروی جنگی زرهی و نفربر هم ۴ هزار و ۴۰۰ خودرو به کلی منهدم شده‌اند.

در ارزیابی مذکور آمده است، از اواخر ماه نوامبر، روسیه بیش از یک چهارم از انبارهای تجیهزات نیروی زمینی اش را پیش از حمله به اوکراین از دست داده است. موضوعی که طبق ادعای سی‌ان‌ان موجب آن شده است، روسیه نتواند از اوایل سال ۲۰۲۲ که فعالیت خود را آغاز کرده است تا به امروز دستاورد بزرگی را در جنگ اوکراین داشته باشد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1603674

مهمترین اخبار ایران و جهان: