نیوز سیتی!
17 آذر 1402 - 09:44

از ظرفیت لار بعنوان یک شتاب‌دهنده صادراتی بازارهای دانش‌بنیان استفاده شود

دبیر کارگروه توسعه دارایی‌های نامشهود معاونت علمی رئیس جمهور گفت: از ظرفیت لار به عنوان یک شتاب‌دهنده صادراتی برای توسعه بازارهای دانش‌بنیان در اقتصادهای حوزه خلیج فارس استفاده شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از لارستان، آئین افتتاحیه نکوداشت هفته پژوهش در برج علم و فناوری لارستان با حضور میترا امین لو، مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، معاون فرماندار ویژه لارستان، فرمانده ناحیه مقاومت سپاه، روسای ادارات و دانشگاه های لار و جمعی از محققین، پژوهشگران و دانشجویان برگزار و از پزوهشگران برتر لارستان تجلیل به عمل آمد.

در این مراسم، دبیر کارگروه توسعه دارایی‌های نامشهود معاونت علمی فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری با بیان اینکه تعلق مردم لار به شهرشان بسیار برجسته و ویژه است، اظهار داشت: پیشنهاد می‌کنم که از ظرفیت این شهر برای کل اعضای دانش‌بنیان کشور به عنوان یک شتاب‌دهنده صادراتی برای توسعه بازارهای دانش‌بنیان در اقتصادهای حوزه خلیج فارس که یکی از مقاصد جدی این دولت در تبادلات خارجی است استفاده شود.

میترا امین‌لو با اشاره به اینکه یکی از ابزارهای مهم در توسعه کسب و کار، شبکه‌سازی است، افزود: باید روی نسل جوان و دانش‌آموزان سرمایه‌گذاری کنیم.

وی با اذعان به اینکه اگر فناوری برای پیشران شدن اقتصاد این شهر، توسعه پیدا می‌کند باید به حفاظت آن نیز کمک کنیم، این کاری است که ما می‌توانیم برای لار انجام دهیم، تصریح کرد: قرار است رویدادی با محوریت برج علم و فناوری لارستان و با ظرفیت تمام دانشگاه‌ها در لار برگزار شود.

این مسئول اضافه کرد: برج علم و فناوری لارستان می‌تواند نقش لنگر را برای منطقه ایفا کند و محل تجمع باشد.

در این مراسم از پوستر دومین کنفرانس ملی تحول دیجیتال و سیستم‌های هوشمند که قرار است به میزبانی مرکز آموزش عالی لارستان برگزار شود، رونمایی شد.

در این برنامه همچنین از پژوهشگران و فناوران برتر لارستان تجلیل و قدردانی شد.

پس از این مراسم، دفتر ارتباط با صنعت مرکز آموزش عالی لارستان در برج علم و فناوری این شهرستان با افتتاح دفتر فعالیت رسمی خود را آغاز کرد و این مرکز آموزش عالی و کانون مدیریت دارایی های فکری تفاهم نامه ای برای همکاری های دو جانبه امضا شد.

پایان پیام/خ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1597574

مهمترین اخبار ایران و جهان: