نیوز سیتی!
18 آذر 1402 - 16:59

انیمیشن همدان تقویت شود

استاندار همدان گفت: با حمایت وزارت ارشاد انیمیشن همدان تقویت شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، علیرضا قاسمی‌فرزاد ظهر امروز در شورای فرهنگ عمومی که در سالن شهدای استانداری همدان برگزار شد اظهار کرد: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند دشمن مشغول مهندسی فرهنگی است، ضمن اینکه مشکلات فرهنگی کنونی ماحصل غفلتی است که صورت گرفته است.

وی با اشاره به سوء استفاده دشمن از فضای مجازی برای ضربه زدن به کشور و لزوم ساماندهی و مدیریت این فضا گفت: دشمن می‌خواهد ما را دچار خودکم‌بینی کند و مانع از دیده شدن اقدامات و دستاوردها در کشور شود.

استاندار همدان با تاکید بر لزوم توجه به جهاد تبیین افزود: وقتی مقام معظم رهبری از جهاد تبیین سخن می‌گویند یعنی از اقدامات انجام شده برای تبیین و روشنگری اذهان بگویید تا دشمن نیز حساب کار را داشته باشد.

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه سند فرهنگی استان تدوین شد که تحکیم بنیان خانواده، تربیت اسلامی و موضوعات دیگر از اصول مهم آن است گفت: نگاه ملی به این سند نیز مثبت بود که با حضور رئیس جمهور نیز رونمایی شد.

قاسمی‌فرزاد بیان کرد: این سند نیاز به پشتیبانی کشور دارد و وزیر ارشاد نیز قول حمایت داده تا دغدغه‌مندی در فرهنگ کلی و اساسی حل و فصل شود.

وی با بیان اینکه در حوزه انیمیشن نیز صدا و سیمای همدان در سطح کشور در صدر بوده و رتبه یک کشوری را دارد تصریح کرد: حمایت وزارت ارشاد و شورای فرهنگ عمومی کشور می‌تواند این حوزه را تقویت کند تا محصولات در سطح ملی عرضه شود.

مصوبات شورای فرهنگ عمومی در کف جامعه نمایان باشد

امام جمعه ملایر نیز با بیان اینکه تا مصوبات شورای فرهنگ عمومی در کف جامعه پیاده نشود و مردم خود در فرهنگ دخیل نباشند مصوبات ابتر می‌ماند گفت: باید برای نهادینه شدن یک فرهنگ به گروه‌های مردمی مشوق دهیم.

وی افزود: باید برای هر قشر از جامعه مشوق‌هایی را در ازای هر فرهنگی داشته باشیم و تنها به نگاه دستوری بسنده نکنیم.

پایان پیام/۸۹۰۰۳/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1599130

مهمترین اخبار ایران و جهان: