نیوز سیتی!
01 آبان 1402 - 14:09

سرانه فضای ورزشی مدارس کرمانشاه افزایش یافت

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت: سرانه فضای مدارس استان به ۴۲ صدم مترمربع به ازای هر دانش‌آموز رسیده‌ که ۴۰ درصد از این افزایش مربوط به ۲ سال اخیر بوده است.

سلمان محمدی، مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه ضمن تبریک هفته تربیت بدنی، اظهار کرد: تربیت بدنی یکی از ساحت‌های زیستی و بدنی اصلی سند تحول بنیادین است که امیدواریم با عنایت که دولت سیزدهم به تربیت بدنیدارند، بتوانیم زمینه حضور فعال دانش‌آموزان در عرصه‌های مختلف ورزشی را فراهم کنیم.

وی ادامه داد: سرانه فضای روباز و بسته ورزشی آموزش و پرورش استان به ۴۲ صدم مترمربع به ازای هر دانش‌آموز رسیده‌ که ۴۰ درصد از این افزایش سرانه فضای ورزشی مربوط به ۲ سال اخیر بوده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با بیان اینکه سرانه فضای ورزشی مدارس استان از میانگین کشوری بالاتر است، گفت: همچنان در تلاش هستیم سرانه ورزشی دانش‌آموزان افزایش یابد.

برگزاری برنامه‌‌های مختلف فرهنگی، هنری و ورزشی، آغاز مسابقات رسمی دانش‌آموزی بین کلاسی و مدرسه‌ای، افتتاح چند طرح ورزشی، برگزاری همایش‌های کوهنوردی و... از جمله برنامه‌های اجرایی در هفته تربیت بدنی بوده که محمدی به آن‌ها اشاره کرد.

وی یکی دیگر از از برنامه‌ها در آموزش و پرورش را مشارکت موثر تمامی شرکای آموزش و پرورش در امر تربیت دانست و گفت: یکی از نهادهای که می‌تواند در امر تربیت کمک کند خانواده است، هر ساله یک هفته به شکل نمادین به نام هفته پیوند انجمن اولیا و مربیان در راستای حضور فعالانه اولیای در امر تربیت دانش‌آموزان نامگذاری شده است.

محمدی تصریح کرد: در سطح تمامی مدارس استان انتخابات انجمن اولیا و مربیان برگزار و اعضای انجمن‌ها مشخص شده که به نمایندگی از سایر اولیا در قالب جلسات شورای اولیا و مربیان حضوری فعال دارند.

پایان پیام/پ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1547674

مهمترین اخبار ایران و جهان: