نیوز سیتی!
05 آذر 1402 - 10:30

کردستان مهیای سرمایه‌گذاری‌های داخلی و خارجی است

استاندار کردستان با اعلام آمادگی برای عقد قرارداد در پروژه‌های عمرانی با سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی، از حذف بروکراسی اداری، مهیا نمودن فضا و زیرساخت‌های لازم برای جذب سرمایه‌گذاری و توسعه اقتصادی در استان خبرداد.

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، اسماعیل زارعی‌کوشا در دیدار با رجب صفروف رئیس کمیسیون مشترک سرمایه‌گذاری ایران و روسیه، گزارشی اجمالی از ظرفیت‌ها، فرصت‌های اقتصادی و بازرگانی، سرمایه‌گذاری، جاذبه‌های گردشگری و صنایع دستی استان را ارائه داد و درباره وضعیت استان برای تجارت با روسیه و سرمایه‌گذاری با طرف خارجی به گفت‌گو پرداختند.

استاندار کردستان با استقبال از دیدگاه‌های رئیس کمیسیون مشترک سرمایه‌گذاری ایران و روسیه، به رویکرد دولت ایران بدون هیچ گرایشی نسبت به غرب، گریزی زد و گفت: استان کردستان نیز به تبع کشور، سرشار از ظرفیت‌ها و ویژگی‌های منحصر بفردی است و از همه مهم‌تر، یکی از امن‌ترین استان‌های کشور است.

زارعی‌کوشا با اشاره به بررسی شاخص‌های امنیت در استان در مرزها و در ابعاد روانی، فیزیکی و اجتماعی، کردستان را در این حوزه مثبت ارزیابی کرد و گفت: به‌رغم تبلیغات نادرست رسانه‌های معاند و بر خلاف ذهنیت معیوب دشمنان، کردستان استان امن و آرامی است. 

وی با اشاره به ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری استان در حوزه معادن، افزود: کردستان در زمینه ذخائر سنگ آهن جزو پنج استان اول کشور است‌.

وی با بیان اینکه کردستان یکی از قطب‌های معدنی کشور به لحاظ برخورداری از ذخایر معدنی غنی و متنوع است، ادامه داد: در فراوری سنگ آهن و زنجیره فولاد نیز سرمایه‌گذاری در چند نقطه استان در حال انجام است و ظرفیت سرمایه‌گذاری نیز فراهم است.

استاندار کردستان از تصویب ایجاد شهرک نیروگاه تولید خورشیدی تجدید پذیر در شهرستان قروه در سفر اخیر رئیس جمهور به استان خبر داد و گفت: این نیروگاه در زمینی به مساحت ۱۶۰ هکتار در حال اخذ مجوزهای لازم است.

زارعی‌کوشا با تأکید بر همکاری همه جانبه دولت در استان با سرمایه‌گذاران و علاقه‌مندی برای تحقق این طرح، ابراز امیدواری کرد به سرعت شاهد کلنگ‌زنی و آغاز عملیات احداث این نیروگاه‌ها باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به ظرفیت بالای استان در صادرات محصولات کشاورزی گریزی زد و گفت: ظرفیت‌سنجی توانمندی‌های تولیدی و صادراتی محصولات باغی استان نشان‌دهنده شاخص‌بالا در این زمینه است.

زارعی‌کوشا با اشاره به فرصت‌های سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری، حوزه فعالیت‌های عمرانی و ساخت و ساز، آمادگی برای عقد قرارداد در پروژه‌های عمرانی با سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی را اعلام کرد و از حذف بروکراسی اداری، مهیا نمودن فضا و زیرساخت‌های لازم برای جذب سرمایه‌گذاری و توسعه اقتصادی در استان خبرداد.

وی با بیان اینکه در کردستان فضای همدلی و اتحاد برای ورود سرمایه‌گذاری خارجی و فعالان اقتصادی مهیا است با اشاره به نگاه ویژه دولت به استان، بر تسهیل و تسریع فرایند سرمایه‌گذاری تاکید کرد.

انتهای پیام/2330/71

منبع: فارس
شناسه خبر: 1584730

مهمترین اخبار ایران و جهان: