نیوز سیتی!
05 آذر 1402 - 08:40

ارائه آموزش‌های امدادی به ۲۵۰ بانوی مددجوی کمیته امداد چهارمحال و بختیاری

مدیرکل کمیته امداد چهارمحال و بختیاری گفت: با هماهنگی و همکاری جمعیت هلال احمر استان طی ۲ سال گذشته ۲۵۰ نفر از بانوان ۲۵ تا ۴۰ سال تحت پوشش این نهاد در قالب طرح ملی یاس آموزش‌های امدادی و مهارت‌های کارآفرینی را فراگرفته‌اند.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، جاسم محمدی گفت: با هماهنگی و همکاری جمعیت هلال احمر چهارمحال و بختیاری طی ۲ سال اخیر ۲۵۰ نفر از بانوان ۲۵ تا ۴۰ سال تحت پوشش کمیته امداد، در قالب طرح ملی یاس آموزش‌های امدادی و مهارت‌های کارآفرینی را فراگرفته‌اند.

مدیرکل کمیته امداد چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه هدف اصلی این نهاد توانمندسازی خانواده‌ها جهت رسیدن به خودکفایی در زمینه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی و فرهنگی است، ادامه داد: امیدآفرینی و ایجاد نشاط برای خانواده‌ها در کنار تاب‌آوری و آمادگی‌های روحی و جسمی همگانی در برابر مخاطرات از نتایج این طرح به شمار می‌رود.

وی افزود: شرکت کردن بانوان در اجتماع و انجام خدمات اجتماعی از دیگر دستاوردهای طرح ملی یاس (یاران آسیب‌ستیز) است، حضور زن در عرصه اجتماع، از جمله مسیرهای توانمندسازی خانواده‌ها در زمینه اشتغال و کارآفرینی است.

محمدی با اشاره به اهمیت اشتغال آفرینی، تصریح کرد: اگر بتوانیم یک فرد از هر خانواده را به اشتغال با درآمد پایدار برسانیم بسیاری از مشکلات آن خانواده حل می‌شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: رسانه ابزاری قدرتمند برای رفع مشکلات مردم است، استفاده از این ظرفیت برای تبیین فعالیت‌های انجام شده با هدف امید‌آفرینی در بین عموم مردم باید مورد توجه قرار بگیرد.

پایان پیام/ ۶۸۰۴۰

منبع: فارس
شناسه خبر: 1584630

مهمترین اخبار ایران و جهان: