نیوز سیتی!
08 آبان 1402 - 23:52

وزیر آموزش و پرورش: سند تحول را از طاقچه به مدرسه بیاورید

وزیر آموزش و پرورش گفت: تمام مسئولان نسبت به سند تحول تکلیف دارند و میزان مشارکت سایر نهادها نیز موثر بوده و استاندار هر استان باید همه مسئولان را پای کار بیاورد؛ چرا که همه موظف هستند برای تحقق اهداف سند تحول همکاری کنند. سند را از طاقچه به مدرسه بیاورید و دست و بال مدارس را طبق اختیارات آیین نامه اجرایی مدارس، باز بگذارید‌.

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، رضا مراد صحرایی، امشب در شورای مشترک آموزش و پرورش استان، شورای معاونان اداره کل و مدیران و روسای نواحی و مناطق آذربایجان شرقی با بیان این مطلب، اظهار کرد: این استان ظرفیت‌های ملی و بین‌المللی دارد و وجود شرکت‌ها و کارخانه‌های زیاد می‌تواند زمینه‌ای برای مهارت آموزی و تربیت نیروی متخصص در هنرستان‌های این شهر باشد؛ به عنوان مثال بنده در سفری آموزشی، پنیر لیقوان را در کوپنهاگ دانمارک دیدم.

وی در ادامه با بیان اینکه باید بارها به خودمان تذکر دهیم که آموزش و پرورش، راه شکوفا کردن آینده کشور است، گفت: ما در زمره گروهی از مسئولان هستیم که آینده‌سازی را بر عهده داریم. مراقب و انتخاب درست معلم، کلید موفقیت ما در آینده خواهد بود.

وی اضافه کرد: آموزش درست بر اساس سند تحول بنیادین، مقدمه‌ساز منجی عالم بشریت خواهد شد و تمدن نوینی را رقم خواهد زد، تمدنی که در آن آموخته‌های پیامبر جهانی خواهد شد، اگر حکمرانی علی‌ وار و آموزه‌های حضرت زهرا (س) جاری باشد، جهانی سراسر از عشق، محبت و از خودگذشتگی خواهیم داشت.

صحرایی در ادامه با تاکید بر اینکه تحول از خود ما شروع می‌شود، بیان کرد: مرحله اول در تحول، شناختی بوده و سپس نوبت مراحل نهادی و فرایندی است. سند تحول هر استانی باید نسخه و برش خاص خودش را داشته باشد و باید برس های مدرسه‌ای، حقوقی و رسانه‌ای مورد توجه قرار گیرد.

سند تحول را از طاقچه به مدرسه بیاورید

وی متذکر شد: تمام مسئولان نسبت به سند تحول تکلیف دارند و میزان مشارکت سایر نهادها نیز موثر بوده و استاندار هر استان باید همه مسئولان را پای کار بیاورد؛ چرا که همه موظف هستند برای تحقق اهداف سند تحول همکاری کنند. سند را از طاقچه به مدرسه بیاورید و دست و بال مدارس را طبق اختیارات آیین نامه اجرایی مدارس، باز بگذارید‌.

وی با تاکید بر توجه به امور پرورشی و تربیتی، وضعیت و تعداد سالن‌های ورزشی این استان را مناسب عنوان کرد و گفت: وزارت ورزش و جوانان باید در این زمینه کمک کند. در خصوص مدرسه‌سازی نیز اقدامات شایسته تحسینی در این استان انجام شده است.

وزیر آموزش و پرورش در ادامه با اشاره دغدغه مندی استاندار آذربایجان شرقی در زمینه تعلیم و تربیت، بیان کرد:  استاندار با دغدغه‌ای توصیف‌ناپذیر مسائل مربوط به آموزش و پرورش را دنبال می‌کنند.

میدان نبرد امروز در مرزها نیست، بلکه در مغزها است 

وی در بخش دیگری از سخنانش به مبارزه با آسیب‌های تهدیدکننده در مدارس، اشاره کرد و گفت: میدان نبرد امروز در مرزها نیست، بلکه در مغزها است و دیگر ارتش،زمین، دریا آماج حمله دشمن نیست، بلکه در مدرسه نباید آسیب پذیر باشیم.

وزیر آموزش و پرورش اظهاراتش، خاطرنشان کرد: اگر دانشگاه فرهنگیان تقویت شود، جامعه تقویت می‌شود. فضاهای خالی وجود دارد که می‌تواند برای تربیت نیرو در اختیار دانشگاه فرهنگیان قرار گیرد و با تقویت دانشگاه فرهنگیان، می‌توان کمیت تربیت نیرو نیز افزایش داد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1555874

مهمترین اخبار ایران و جهان: