نیوز سیتی!
05 دی 1402 - 21:21

اجرای طرح یاریگران زندگی در 22 روستای خوسف

فرماندار خوسف گفت: طرح یاریگران زندگی در ۲۲ روستای این شهرستان اجرا می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از خوسف، دکتر سید علی حسینی، فرماندار این شهرستان امروز در شورای مبارزه با مواد مخدر خوسف با یادآوری موضوع غزه و مظلومیت مردم فلسطین اظهارداشت: موضوع غزه نباید فراموش شود.

وی با بیان اینکه غرب پیوسته به منافع خود فکر می کند افزود: گاهی این منافع کشتار انسان ها و کودکان و گاهی عنوان های نمایشی و ادعای دموکراسی می باشد و جنایات غرب و رژیم منحوس صهیونیستی انتها ندارد.

نماینده عالی دولت در شهرستان با گرامیداشت یاد سردار شهید سید رضی موسوی، اظهار کرد: جانفشانی های این چنین بزرگانی، حافظ  کشور و آرمان های ایران عزیز است. 

فرماندار خوسف با بیان اینکه دغدغه مبارزه با مواد مخدر در سطح شهرستان وجود دارد، از اجرای طرح یاریگران زندگی در ۲۲ روستای شهرستان خبرداد.

حسینی با اشاره به برگزاری شوراها و اجرای دستورالعمل های مربوط به شورا در راستای پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر، بر شناسایی عوامل ایجاد اعتیاد درمحلات آسیب پذیر تأکید کرد.

مواد مخدر بزرگترین منکر حال حاضر

محمد رضا حسنی مقدم دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر خراسان جنوبی هم در این جلسه با بیان اینکه مواد مخدر بزرگترین منکر حال حاضر است افزود: اکثر آسیب های حاصل از مواد مخدر ناشی از سهل انگاری است ، این در حالیست که بحث مواد مخدر شوخی بردار نیست.

ویبا ذکر این نکته که اعتیاد منشأ بیش از ۹۰ درصد آسیب های اجتماعی است، ادامه داد: این آسیب ها مربوط به مواد مخدر سنتی است ؛ این در حالیست که امروز ما با پدیده خطرناک تر و جدی تری با نام مواد مخدر صنعتی روبرو هستیم.

وی با اشاره به گرانی قیمت مواد مخدر و خرد شدن محموله های مواد مخدر و سنگین تر شدن کار کشفیات گفت: پلیس مبارزه با مواد مخدر و فراجا با وجود سنگینی کار، وظیفه خود را به درستی انجام می دهد.

 حسنی مقدم افزود: خراسان جنوبی به دلیل اینکه در مسیر ترانزیت مواد مخدر قرار دارد یکی از بزرگترین پارکینگ های کشور در توقیف وسایل نقلیه است.

دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر استان گفت: با اینکه ایستگاه بازرسی در شهرستان خوسف وجود ندارد اما  این شهرستان جزو شهرستان های اول استان در زمینه مقابله و مبارزه با مواد مخدر است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان ضرورت به میدان آوردن مردم در طرح یاریگران زندگی، بر افزایش روستاهایی که طرح یاریگران روستایی در آن در حال اجراست، تاکید کرد.

حسنی مقدم سیاست اجرایی طرح یاریگران را استفاده از ظرفیت مردم و خیرین دانست و یادآور شد: در روستاها باید از ظرفیت شوراها، دهیاران، معتمدین، روحانیون، مدیران مدرسه و ... در راستای اجرای این طرح استفاده کرد.

وی با اشاره به اجرای طرح یاریگران زندگی در مدارس شهری و روستایی تصریح کرد : با اجرای درست این طرح بیش از نیمی از جمعیت در پوشش اجرای این طرح قرار خواهند گرفت.

دبیر شورای مبارزه مواد مخدر استان خراسان جنوبی طرح والدین پیشگام را دیگر طرح در راستای مبارزه با مواد مخدر برشمرد و گفت: این طرح در راستای خود مراقبتی والدین و دانش آموزان توسط آموزش و پرورش اجرا می شود.

حسنی مقدم با بیان ضرورت آموزش و انتقال در راستا طرح یاری گران زندگی و مسائل پیشگیری از مواد مخدر در راستای دغدغه مندی و پای کار بودن آنها تاکید کرد و افزود: در مباحث ترک اعتیاد، حمایت از بهبودیافتگان باید جدی گرفته شود و در کنار بحث های فرهنگی و ترک اعتیاد اشتغال و صیانت از بهبود یافتگان نیز جدی گرفته شود.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1617130

مهمترین اخبار ایران و جهان: