نیوز سیتی!
06 دی 1402 - 09:25

استاندار اصفهان: باید به دانشگاه‌ها برای حل مشکلات کشور ماموریت پژوهشی بدهیم

استاندار اصفهان با بیان اینکه باید به دانشگاه‌ها برای حل مشکلات کشور ماموریت پژوهشی بدهیم و از پژوهشگران حمایت کنیم گفت: باید فهرستی برای ترویج فرهنگ پژوهش و پژوهشگران برتر اعلام شود تا مشوق آنها در این مسیر باشد.

به گزارش  خبرگزاری فارس از اصفهان، سید رضا مرتضوی، استاندار اصفهان در مراسم اختتامیه هفته پژوهش استان تصریح کرد: در کنار بضاعت و ظرفیت‌های علمی، اقتصادی، سیاسی، زیست محیطی، اجتماعی و... شرایط مطلوبی برای پشتیبانی از پژوهشگران فراهم شده است.

وی ادامه داد: در هفته پژوهش، اهتمام بر این است که اعتماد به نفس در حوزه های علمی و دانشگاهی شکل بگیرد زیرا عزم و اراده پژوهشگران، بزرگترین عامل پیشرفت کشور است.

مرتضوی در خصوص میز حل مسائل یاد آورد شد: برگزاری میز مسائل با رویکرد کاربردی و پرداختن به مسائل و مشکلات بنیادی باید در دانشگاه ها رواج پیدا کند، همچنین باید اولویت ها در حوزه پژوهش مشخص شود. باید به دانشگاه ها به عنوان اتاق فکر دانشگاه ها ماموریت علمی و پژوهشی داده شود زیرا آنها در قبال مسائل اصلی استان مسئولیت دارند.

وی افزود: مهمترین دستاورد هفته پژوهش این است که پژوهشگران تمام توجه و انسجام خود را حول برنامه ریزی و طراحی و ترسیم نقشه راه برای حل مشکلات می‌گذارند باید فهرستی برای ترویج فرهنگ پژوهش و پژوهشگران برتر اعلام شود تا مشوق آنها در این مسیر باشد.

استاندار اصفهان با بیان اهمیت و جایگاه پژوهش در پیشرفت کشور تصریح کرد: برخی مسائل کشور در دانشگاه‌ها بررسی، مسئله یابی و شناسایی می‌شوند. جامعه دانشگاهی ذیل طراحی نقشه های پژوهشی نسل جدیدی از پژوهشگران را تربیت می‌کند. قشر دانشجو و دانش آموز تنها به واسطه آشنایی با پژوهش به عنوان یک مسئله حیاتی، متوجه اهمیت پژوهش در تصمیم گیری کاربردی و پیشبرد اهداف کشور می‌شود.

وی افزود: باید به دانشگاه ها برای حل مشکلات کشور ماموریت پژوهشی بدهیم و به آنها در خصوص امر پژوهش، نقشه راه آن و همچنین از پژوهشگران حمایت کنیم ملزم است حوزه های اقتصادی از تحقیقات پژوهشگران حمایت کنند و مجموعه های علمی و مراکز رشد هم از محصولات آنان بهره مند شوند.

 گفتنی است مراسم تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر استان اصفهان به مناسبت هفتهٔ پژوهش در محل سالن همایش های پیامبر اعظم(ص) دانشگاه اصفهان برگزار شد و ۳۰ نفر از پژوهشگران و فناوران برتر استان اصفهان مورد تقدیر قرار گرفتند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1617374

مهمترین اخبار ایران و جهان: