نیوز سیتی!
29 آبان 1402 - 23:26

وزش تند باد در گیلان و خسارت به مسکن، خودرو و تاسیسات زیرساختی

سرپرست اداره کل مدیریت بحران استانداری گیلان با اشاره به خسارت‌های وزش تند باد در استان گفت: وزش باد شدید در گیلان به ویژه غرب استان خسارت‌هایی به مسکن، خودرو و همچنین تأسیساتی زیرساختی نظیر دکل مخابراتی وارد کرده است.

محمدرضا حق بین سرپرست اداره کل مدیریت بحران استانداری گیلان دقایقی قبل در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به وزش باد شدید در گیلان اظهار کرد: بنابر گزارش هواشناسی گیلان، وزش باد در غرب گیلان نسبت به شرق بیشتر بوده و طبیعتاً خسارت‌ها نیز در این مناطق افزایشی است. 

وی با اشاره به سقوط چند اصله درخت در استان در پی وزش شدید باد گفت: بر اثر وزش باد، ۲۱ اصله درخت در فومن، ۱۷ اصله درخت در رشت، چهار اصله درخت در صومعه سرا سقوط کرده است. 

سرپرست اداره کل مدیریت بحران استانداری گیلان با اشاره به خسارت باد به زیرساخت‌های ارتباطی بیان کرد: در اثر وزش شدید باد، یک دکل مخابرات در شهرستان انزلی سقوط کرد و از دسترس خارج شد. 

به گفته حق‌بین، در اثر سقوط درخت، ۲ خودرو در رشت آسیب و تعدادی از بیلبوردهای تبلیغاتی در تولمشهر و فومن نیز تخریب شدند. 

وی از تخریب بام چهار واحد مسکونی در رشت خبر داد و افزود: به سبب جلوگیری از بروز خطر، ۲ باب منزل مسکونی در رشت تخلیه شد. 

سرپرست اداره کل مدیریت بحران استانداری گیلان با بیان اینکه باد شدید در گیلان پیش از ظهر آغاز شد، گفت: سرعت وزش شدید باد در برخی از مناطق غربی گیلان به بیش از ۷۰ کیلومتر رسید. 

حق بین با اشاره خارج شدن برق برخی مناطق استان در پی وزش تند باد افزود: برق تمام مناطق استان از جمله رشت که در اثر وزش باد بی‌برق و از مدار خارج شده بود، با تلاش مأموران امور توزیع برق به مدار برگشت. 

پایان پیام/۸۴۰۰۸

منبع: فارس
شناسه خبر: 1579330

مهمترین اخبار ایران و جهان: