نیوز سیتی!
17 اردیبهشت 1403 - 20:35

تحلیل‌گر صهیونیست: حمله به رفح بزرگترین اشتباه اسرائیل است

یک تحلیل‌گر صهیونیست اعلام کرد، معتقد است که تهاجم زمینی به رفح می‌تواند بزرگترین اشتباه اسرائیل محسوب شود.

به گزارش گروه عبری خبرگزاری تسنیم، بینیاس انباری، روزنامه نگار و تحلیل‌گر قدیمی صهیونیست که در حال حاضر در مرکز پژوهش‌های قدس فعالی می‌کند، در وبسایت شخصی خود تاکید کرد معتقد است که تهاجم به رفح اشتباه است و اسرائیل بعدها خواهد فهمید که چه اشتباه بزرگی را مرتکب شده است.

او در این زمینه نوشت: من اخیری با بخش عربی بی بی سی مصاحبه‌ای داشتم و در آن اعلام کردم عملیات در رفح می‌تواند بیانگر اشتباه بزرگی باشد که میز را از جلوی اسرائیل وارونه کند.

بینیاس انباری در این رابطه افزود: به نظر من آنچه که نتانیاهو را بر آن داشت تا تصمیم به انجام چنین کاری بگیرد آن است که به این نتیجه رسید راه فراری از برگزاری انتخابات زودرس وجود ندارد، در حالی که او وعده پیروزی را داده و باید با این پرونده حاضر شود و شاید اقدام در رفح بتواند تصویری از پیروزی را به او ببخشد، پس همه چیز نشات گرفته از اهداف و سیاست‌های داخلی است و در همان حال می‌توانند منجر به شکست شوند.

این تحلیل‌گر صهیونیست در ادامه گفت: در مراسم یادبود هلوکاست هم شاهد بودیم که نتانیاهو شرایط یک فرد انتحاری را داشت وی این روزها وضعیت خوبی ندارد.

وی افزود در رابطه با توافق مبادله اسرا هم در راسانه‌ها اعلام شد که یوآف گالانت وزیر جنگ نظر مثبت خود را نسبت به این توافق اعلام کرده است اما نتانیاهو آن را به شکست کشاند، این امر می‌تواند ادعای نتانیاهو در رابطه با این که حماس این توافق را به شکست کشانده تکذیب کند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 1710035

مهمترین اخبار ایران و جهان: