نیوز سیتی!
21 دی 1402 - 00:48

هنر و تئاتر باید شادی بخش و امید دهنده‌ی جامعه باشد

معاون سیاسی استان آذربایجان شرقی گفت: هنر و تئاتر باید شادی بخش و امید دهنده‌ی جامعه باشند؛ بی‌تردید ما نیز از اهالی هنر این انتظار را داریم.

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، تراب محمدی  امروزدر اختتامیه بیست و هشتمین جشنواره تئاتر مناطق سهند-تبریز ، ضمن خوش آمدگویی و تشکر از گروه‌های هنر نمایشی که از هشت استان ایران در تبریز حضور یافته‌اند، اظهار کرد: آذربایجان شرقی خواستگاه فرهنگ و هنر کشور است و از دیرباز خواستار برگزاری رویداد‌های ملی-منطقه‌ای و بین المللی در این استان بوده‌ایم.

وی با تقدیر از برگزاری رویدادهای فرهنگی و هنری مختلف از جمله نمایشگاه بین المللی کتاب و جشنواره‌های هنری از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی تقدیر کرد.

محمدی در تشریح هنر تئاتر گفت: هنرهای نمایشی، پایه تمام هنر‌های صحنه‌ای است .

وی با بیان اینکه هنرمندان حوزه تئاتر افرادی با استعداد، فعال و وطن دوست هستند گفت: امروزه بخش وسیعی از تربیت فرزندان و جوانان توسط فعالان این حوزه صورت می گیرد لذا حفاظت از هویت ارزش‌های فرهنگ ایرانی-اسلامی باید در اولویت این قشر باشد.

معاون سیاسی استاندار آذربایجان شرقی تاکید کرد: هرکس نتواند هویت خودش را حفظ کند ، نمی تواند پرچمدار استقلال کشورش باشد.

وی با اشاره به هجوم فرهنگی استکبار جهانی بر لزوم صیانت از فرهنگ ایرانی-اسلامی تاکید کرد.

تراب محمدی اظهار داشت: هنرمندان زمانی دینشان را به وطن ادا می کنند که بتوانند ضمن صیانت از هویت ملی، نسل جوان را طوری آموزش دهند که از پرچم و هویت کشورشان محافظت کنند.

معاون سیاسی استان در پایان از متولیان و عوامل اجرایی وهمچنین اهالی هنری که از استان‌های دیگر در جشنواره تئاتر مناطق حضور یافته بودند قدردانی کرد.

لازم به ذکر است بیست و هشتمین جشنواره تئاتر منطقه‌ای سهند -تبریز  از 17 تا 19 دی ماه در تبریز برگزار شد.

پایان پیام/

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1633879

مهمترین اخبار ایران و جهان: