نیوز سیتی!
20 دی 1402 - 10:38

واکسیناسیون 371 هزار راس دام سبک و سنگین در خنداب

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان خنداب گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون 371 هزار و 726 راس دام سبک و سنگین در این شهرستان علیه بیماری‌های مختلف دامی و قابل انتقال به انسان واکسینه شدند.

 روح اله گلی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک گفت: از ابتدای سال جاری تا تاکنون بیش از 371 هزار و 726 راس دام سبک و سنگین به صورت رایگان علیه بیماری‌های مختلف دامی از جمله تب برفکی و تب مالت ایمن سازی شدند.

وی تصریح کرد: در جریان ایمن سازی جمعیت دامی این شهرستان علیه بیماری تب برفکی در مدت 9 ماهه 78 هزار و  640 راس دام‌ سبک و تعداد  5 هزار و 38 راس دام سنگین واکسن این بیماری را دریافت کرده‌اند.

رئیس اداره دامپزشکی خنداب ادامه داد: همچنین در جریان ایمن سازی دام‌های این شهرستان علیه بیماری بروسلوز یا همان تب مالت نیز 29 هزار و 778 هزار راس دام سبک و 4 هزار و 51 راس دام سنگین واکسن این بیماری را دریافت کرده‌اند.

گلی اضافه کرد: همکاران ما در دامپزشکی خنداب به صورت دوره‌ای تست‌های بیماری سل و مشمشه را در جمعیت دام و اسب‌های  این شهرستان انجام می‌دهند که تا کنون 884 مورد تست سل بر روی دام‌های سنگین این منطقه انجام و 75 مورد تست مشمشه از تک سمی‌های واقع در اسبداری های شهرستان خنداب گرفته شده است.

وی اظهار کرد: در راستای مقابله با بیماری طاعون نشخوار کنندگان کوچک هم در این مدت 101 هزار و 74 راس دام سبک در شهرستان خنداب علیه این بیماری واکسینه شدند.

وی همچنین در خصوص ایمن سازی سگ‌های صاحب دار این شهرستان گفت: در این مدت 9 ماه به بیش از یک هزار و 444 قلاده سگ  صاحب دار در مناطق شهری و روستایی این شهرستان واکسن هاری تزریق شده است.

رئیس اداره دامپزشکی خنداب  از شهروندان و روستاییان تقاضا کرد در هنگام ورود اکیپ‌های واکسیناسیون در روستا و دامداری نهایت همکاری را با این عزیزان داشته باشند.

پایان پیام

منبع: فارس
شناسه خبر: 1632835

مهمترین اخبار ایران و جهان: