نیوز سیتی!
12 دی 1402 - 17:35

شرکت ۸۰۰ دانشجو در جشنواره فرهنگی قرآنی شهید انشایی

دبیر اجرایی جشنواره قرآنی، فرهنگی و هنری شهید دریادار دوم مسعود انشایی به ۸۰۰ شرکت کننده در این جشنواره اشاره کرد و گفت: در این جشنواره در رشته‌های مختلف قرآنی، حفظ حدیث، حفظ حکمت‌های، نهج‌البلاغه، تئاتر، سرود، نشریه، اطلاعات عمومی و تخصصی نظامی شرکت کردند.

به گزارش خبرگزاری فارس از نوشهر، حجت‌الاسلام حسین صنعت‌پور امیری بعد از ظهر امروز در اختتامیه نخستین جشنواره قرآنی، فرهنگی و هنری شهید دریادار دوم مسعود انشایی در دانشگاه علوم دریایی امام خمینی (ره) نوشهر با بیان اینکه یکی از مولفه‌های برترساز در میدان نبرد ایمان و اعتقاد است، اظهار کرد: ایمان، قوت و نیرویی در روح انسان است که تاب آوری را بالا می‌برد.

وی افزود: به همین جهت طرح جامع فرهنگی، تربیتی برای دانشگاه تدوین شد و از ویژگی‌های مهم این طرح در کنار عقیدتی و سیاسی دانشگاه مشارکت دانشجویان در این برنامه‌ها است.

رئیس اداره عقیدتی سیاسی نیروی دریایی ارتش گفت: برای اینکه این طرح ضمانت عملی داشته باشد جشنواره‌ای طراحی شد تا خروجی این برنامه در طول ترم، در جشنواره مشخص شود و ضمن اینکه یک کار جمعی صورت می‌گیرد یک رقابت مثبتی بین عزیزان است.

امیردریادار دوم آریا شفقت رودسری فرمانده دانشگاه علوم دریایی امام خمینی(ره) نوشهر

*توجه به مباحث فرهنگی و هنری در کنار ارتقا توان رزم

امیردریادار دوم آریا شفقت رودسری فرمانده دانشگاه علوم دریایی امام خمینی(ره) نوشهر در این آیین با بیان اینکه برابر تدابیر فرمایشات فرمانده کل قوا در جمع دانشجویان مبنی بر اینکه دانشجویان باید ایمان، شجاعت، دانش آموزی و دانش پژوهی خود را ارتقا دهند، گفت: پیرو این فرمایشات، فرماندهی نیروی دریایی ارتش راهبردی طی چندین جلسه در این دانشگاه انتظارات خود را از فارغ التحصیلان این دانشگاه اعلام کردند و یک عبارت مختصر به اسم نعم را بیان فرمودند به این معنا که دانشجویان باید نظامی، عالم و متدین باشند.

وی اظهار کرد: پیرو فرمایشات فرمانده کل قوا و فرمانده نیروی دریایی؛ در دانشگاه با دریافت طرح جامع فرهنگی از اداره عقیدتی سیاسی و با همکاری همه قسمت‌ها شروع ترم برنامه‌ها آغاز شد.

فرمانده دانشگاه علوم دریایی امام خمینی(ره) نوشهر به ۱۰ محور این جشنواره اشاره کرد و افزود: مسابقات مختلف برگزار و مطمئن هستیم در کنار افزایش علم و ایمان و شجاعت دانشجویان حتما مباحث فرهنگی و هنری به ارتقا توان رزم در صحنه های مختلف ورود خواهد کرد.

شفقت با بیان اینکه نتایج خوبی در این جشنواره عاید شد، اظهار کرد: توانمندی‌های فراوانی در دل دانشجویان ظهور پیدا کرد و با کشف این توانمندی اعتمادبه‌نفس آن‌ها در بخش‌های مختلف ارتقا و خودشان را کشف کردند.

وی افزود: امیدواریم با استمرار اینگونه برنامه‌ها شاهد فارغ‌التحصیل افسرانی باشیم که هم در حوزه دانشی قوی، ایمان و خودباوری ارتقا و هم در حوزه نظم و انضباط و نظامی‌گری قوی باشند که یقینا چنین افسرانی می‌توانند نظام مقدس را به تمدن اسلامی که مد نظر رهبری هست برسانند.

*حضور ۸۰۰ شرکت کننده در نخستین جشنواره قرآنی، فرهنگی و هنری شهید انشایی

حجت‌الاسلام کرزبر دبیر اجرایی اولین جشنواره دانشجویی شهید دریادار مسعود انشایی گفت: معتقدیم دانشجویانی که به این دانشگاه وارد می‌شوند به عنوان عالمانی متدین در کنار تخصص‌های نظامی برای قبول مسؤولیت در آینده آماده شوند.

وی با بیان اینکه در این راستا این جشنواره برنامه‌ریزی شد، افزود: این جشنواره در محورهای علمی، فرهنگی و هنری با حضور حداکثری دانشجویان در طول ترم تحصیلی برگزار کنیم.

دبیر اجرایی جشنواره به ۸۰۰ شرکت کننده در این جشنواره اشاره کرد و افزود: در این جشنواره در رشته‌های مختلف قرانی، حفظ حدیث، حفظ حکمت‌های، نهج البلاغه، تئاتر، سرود، نشریه، اطلاعات عمومی و تخصصی نظامی شرکت کردند.

کرزبر در پایان عنوان کرد: از این تعداد شرکت کننده افرادی به عنوان برگزیده از هر گردان به دبیر خانه معرفی و برگزیدگان توسط مقامات تقدیر شوند.

پایان متن/۸۶۰۶۱/غ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1624535

مهمترین اخبار ایران و جهان: