نیوز سیتی!
21 فروردین 1403 - 11:18

بلیت "باغ پرندگان تهران" گران شد

اعضای شورای اسلامی شهر تهران در جلسه امروز قیمت جدید بلیت باغ پرندگان را تصویب کردند و بر همین اساس بهای این بلیت از ۶۰هزار تومان در سال ۱۴۰۲ به ۹۰هزار تومان در سال جاری افزایش پیدا کرد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، در جریان جلسه امروز شورای شهر تهران اصلاحیه مصوبه تعیین بهای خدمات استفاده از مراکز تفریحی ـ بازدید از مجموعه باغ پرندگان تهران در دستور کار اعضای شورای شهر تهران قرار گرفت.

محمد آخوندی؛ رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران با اشاره به اینکه شهرداری تهران در لایحه پیشنهادی خود برای بلیت باغ پرندگان رقم 135 هزار تومان را پیشنهاد داده است، گفت: با توجه به مباحثی که در کمیسیون خدمات شهری و برنامه و بودجه انجام گرفت، در نهایت ما این رقم را به 90 هزار تومان کاهش دادیم.

وی افزود‌: سال گذشته قیمت بلیت بازدید از باغ پرندگان 60 هزار تومان تعیین شده بود و امسال در لایحه شهرداری این رقم 135 هزار تومان تعیین شده بود و در نهایت پس از بررسی در دو کمیسیون خدمات شهری و برنامه بودجه، این رقم به 90 هزار تومان کاهش پیدا کرد.

آخوندی افزود: البته ناگفته نماند در دو سال شیوع ویروس کرونا هیچ افزایشی را برای افزایش بلیت بازدید از باغ پرندگان در نظر گرفته نشد و سال گذشته (1402) نیز هیچ افزایش قیمتی در این زمینه نداشتیم. همچنین بازدید برای توریست‌های خارجی از باغ پرندگان 30 دلار تعیین شده است.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران تصریح کرد: با توجه به پیشنهاد شهرداری تهران در زمان کاهش بازدید از باغ پرندگان، تخفیف‌هایی پیش‌بینی شده که این موارد در لایحه آمده است.

در ادامه جلسه پیشنهاداتی از سوی سید جعفر تشکری هاشمی؛ رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران برای هزینه پارکینگ پارک پرندگان عنوان شد و در نهایت هزینه پارکینگ برای 3 ساعت 10 هزار و 800 تومان پیشنهاد شد که در نهایت این رقم مورد تایید اعضای شورای شهر تهران قرار گرفت.

همچنین در ادامه جلسه اعضای شورای شهر تهران با رقم 90 هزار تومان هزینه بلیت بازدید باغ پرندگان در سال 1403 موافقت کردند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 1696979

مهمترین اخبار ایران و جهان: