نیوز سیتی!
17 بهمن 1402 - 10:39

گفت‌وگوی تلفنی وزیر دفاع عربستان با همتای آمریکایی خود/ دیدار بلینکن با محمد بن سلمان در ریاض

وزیر دفاع عربستان سعودی به‌صورت تلفنی با وزیر دفاع آمریکا در خصوص مسائل مربوط به حملات اخیر منطقه گفت‌وگو کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، خالد بن سلمان بن عبدالعزیز، وزیر دفاع عربستان سعودی شب گذشته با «لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا تماس تلفنی برقرار کرد.

وزرای دفاع دو کشور در زمینه‌ روابط راهبردی بین واشنگتن و ریاض، همکاری مشترک بین وزارتخانه‌های دفاع دو کشور و راه‌های تقویت آن، تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی و تلاش‌های انجام شده در این زمینه و همچنین بر آرام کردن اوضاع در منطقه جهت دستیابی به امنیت و ثبات تاکید کردند.

وزیر دفاع آمریکا نیز به نوبه خود بر اهمیت مشارکت دفاعی بین آمریکا با عربستان سعودی تاکید کرد. وی همچنین مدعی شد که واشنگتن برای همکاری با ریاض و سایر شرکای خود برای کاهش تنش‌ها در منطقه متعهد است.

از سوی دیگر «آنتونی بلینکن»، وزیرخارجه آمریکا که در آغاز سفر منطقه‌ای خود به ریاض سفر کرده است با محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی دیدار و گفت‌وگو کرد.

 بررسی مهم ترین تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی از جمله پایان دادن به بحران غزه محور رایزنی‌های مقامات سعودی و آمریکایی عنوان شده است.

شورای امنیت سازمان ملل 21 دی ماه قطعنامه پیشنهادی آمریکا و ژاپن را علیه یمن درباره حملات در دریای سرخ ، تصویب کرد. این قطعنامه با 11 رای موافق و چهار رأی ممتنع روسیه و چین و الجزایر تصویب شد. این قطعنامه چراغ سبزی شد برای آمریکا و انگلیس تا به رژیم اسرائیل در برابر حملات و عملیات‌های تلافی‌جویانه یمن کمک کرده و به این کشور عربی حملات هوایی از دریا و پایگا‌ه‌های اطراف انجام دهد.

از سوی دیگر نشست شورای امنیت سازمان ملل برای برقراری آتش‌بس فوری در غزه برای چندمین بار وتوی آمریکا به شکست انجامید.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 1662379

مهمترین اخبار ایران و جهان: