نیوز سیتی!
17 بهمن 1402 - 23:31

پرداخت ۳۲۳ میلیارد تومان تسهیلات به مددجویان در ایلام

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) ایلام گفت: در ۱۰ ماهه سال جاری ۳۲۳ میلیارد تومان در قالب ۲۶۰۰ پرونده تشکیل، به بانک‌ها معرفی و به مددجویان پرداخت شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، ناصر مرادی پویانی مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان ایلام، شامگاه سه‌شنبه ۱۷ بهمن‌ماه در نشست و گفت‌وگوی مجازی اصحاب رسانه و مطبوعات استان ایلام در گروه کار، کرامت و پاسخگویی، گفت: کمیته امداد در سال ۱۳۵۷ با دستور امام خمینی (ره) به جهت حمایت از افراد نیازمند و مستمند جامعه تاسیس شد و در مدت ۴۵ سال که از عمر آن می‌گذرد، خدمات ارزنده‌ای به جامعه هدف ارائه داده است.

وی افزود: در استان ایلام ۱۱ درصد جمعیت استان تحت پوشش کمیته امداد هستند و در ۱۰ ماهه سال جاری ۳۲۳ میلیارد تومان در قالب ۲۶۰۰ طرح و پرونده تشکیل، به بانک‌ها معرفی و پرداخت شده است، در سال ۱۴۰۰ یک هزار و ۲۰۰ خانوار و در سال ۱۴۰۱ تعداد ۲ هزار و ۲۰۰ خانوار خودکفا اعلام شده‌اند ولی در سال جاری تاکنون کسی خودکفا اعلام نشده است و امیدواریم در سال آینده ۲ هزار خانوار با شناسایی در ۱۵ دفتر امداد در سطح استان به عنوان خودکفایی برسند. 

مدیرکل کمیته امداد استان، ادامه داد: بیشترین فعالیت کمیته امداد در بحث مسکن، در روستاها انجام گرفته است، از تعداد ۵۶۲ روستا که مددجوی تحت حمایت کمیته امداد دارند، در تعداد ۴۶۷ روستا مددجوی فاقد مسکن نداریم، همچنین ۲۵۱ مددجو در ۹۵ روستا مشکل زمین دارند که در مجموع ۱۵ خانوار هستند. 

مرادی‌پویانی خاطرنشان کرد: تاکنون ۶۸ هزار و  ۳۰۰ مورد فعالیت عمرانی در استان توسط کمیته امداد انجام و اعتباری بیش از ۲۳۰ میلیارد تومان هزینه شده است. 

وی تصریح کرد: امسال ۲۳۰ واحد مسکونی به مددجویان در روستاها تحویل داده می‌شود که از این تعداد تاکنون ۱۱۰ مورد تحویل داده شده است و مابقی که بیش از ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند، تا پایان سال تحویل داده خواهند شد و تاکنون در این سرفصل ۱۱ میلیارد تومان هزینه شده است و امیدواریم در ۱۴ اسفند سال جاری جشن تحویل مسکن انجام شود. 

وی اظهار داشت: شاخص‌ترین خدمات کمیته‌ امداد به مددجویان، احداث مسکن، ارائه تسهیلات اشتغالزایی، اکرام ایتام و تامین جهیزیه است.

وی افزود: در حال حاضر ۲۷ هزار و ۵٠٠ خانوار (۶۱ هزار نفر) در مناطق شهری و روستایی استان تحت پوشش کمیته امداد و از خدمات این نهاد حمایتی برخوردار هستند که از این تعداد ۵۲ درصد جمعیت روستایی و ۴۸ درصد را جعیت شهری را تشکیل می‌دهند.

مدیرکل کمیته امداد ایلام خاطر نشان کرد: همچنین ۱۸ هزار و ۸۵۸ خانوار سالمند (۲۱ هزار و ۷۸۳نفر) تحت پوشش کمیته امداد استان و مستمری ماهانه دریافت می‌کنند.

وی اضافه کرد: در جامعه هدف، یک نفره در ماه ۷۷۰ هزار تومان، ۲ نفره یک میلیون و ۹۰ هزار تومان، ۳ نفره یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، ۴ نفره یک میلیون و ۹۶۰ هزار تومان و ۵ نفره مبلغ ۲ میلیون و ۴۱۰ هزار تومان مستمری دریافت می‌کنند.

مرادی‌پویانی ادامه داد: ۱۱۴۳ نفر از ایتام و ۲۵۴۰ فرزند محسنین در استان تحت حمایت خیرین هستند و سرانه ایتام در استان به ازای هر نفر، ۱۴ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال است که این رقم توسط خیرین به صورت مستقیم به حساب این افراد پرداخت می‌شود.

وی بیان داشت: در راستای پشتیبانی از جوانی جمعیت و تکریم خانواده از سال ۱۴۰۰ تاکنون حدود ۲ هزار جهیزیه و هر فقره به ارزش ۵٠ میلیون تومان با ۵ قلم کالای اساسی به نوعروسان نیازمند سطح استان اهدا شده است.

مدیرکل کمیته امداد ایلام عنوان کرد: در سال جاری حدود ۵ هزار نفر جهت دریافت تسهیلات اشتغالزایی به بانک‌های عامل معرفی و از این تعداد تاکنون ۲ هزار ۶۰۰ نفر وام دریافت کرده‌اند.

وی عنوان کرد: همچنین تعداد ۳ هزار فقره تسهیلات اشتغالزایی از طریق صندوق امداد ولایت به متقاضیان نیازمند استان پرداخت شده است.

وی تصریح کرد: در سال جاری مبلغ ۷۰۲ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی به مددجویان و نیازمندان استان از طریق بانک‌های عامل پرداخت شده است.

وی متذکر شد: وام‌های پرداختی در زمینه صنفی_ صنعتی ۴۵ درصد، دامپروری ۴۳ درصد، فرش و صنایع دستی ۶ درصد، حمل‌ونقل ۴ درصد و کشاورزی ۲ درصد بوده است.

وی در پایان یادآور شد: در حال حاضر ۸ هزار و ۳۰۰ دانش‌آموز تحت پوشش کمیته‌امداد استان هستند و تقریباً یک هزار و ۱۰۰ دانشجو در رشته‌های مختلف از بسته‌های تحصیلی و پک‌های فرهنگی و هزینه ایاب و ذهاب برخوردارند، و پرداختی نقدی در این حوزه ۳ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان بوده است. همچنین ۹ میلیارد تومان نیز کمک‌ در قالب اجناس بوده است که شامل ۸۵۰۰ پک فرهنگی بوده که در شروع سال تحصیلی تحویل داده شده است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1663379

مهمترین اخبار ایران و جهان: