نیوز سیتی!
18 دی 1402 - 20:42

جهاد سازندگی در سرخس در حال متبلور شدن است

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری گفت: لوله‌‎گذاری ۳۰۰ کیلومتری برای آبرسانی کشاورزی در این منطقه، کاملا یک کار مشترک بین مردم و حاکمیت است و عملا جهاد سازندگی در این منطقه در حال متبلور شدن است.

سید امیرحسین مدنی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سرخس، اظهار کرد: یکی از اقدامات کلیدی دولت سیزدهم توجه به نقاطی است که بر مبنای شاخص‌‎هایی به عنوان نقاط کم برخوردار شناسایی می‌‎شوند.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری بیان کرد: در معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم دولت سیزدهم در کشور ۴۰ منطقه به عنوان منطقه هدف شناسایی شدند و یکی از این مناطق شهرستان سرخس استان خراسان رضوی است.

وی افزود: کار ویژه‌‎ای که در سرخس اتفاق افتاده است، در این دولت سند جامع پیشرفت منطقه‌‎ای کاملا براساس شاخص‌‎ها و دیدگاه‌‎های امامین انقلاب استخراج شده است و منتج به درآوردن نظام مسائل شهرستان و راه‌‎حل‌‎هایی که بتواند در کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت مشکلات را حل کند، شده است.

مدنی با بیان اینکه این مسائل کاملا به صورت علمی و تحقیق شده توسط کارشناسانی و نخبگانی که در منطقه سرخس بودند احصا شده است، گفت: در این سند به موضوعات خوبی رسیدند و این پروژه‌ها، پروژه‌هایی هستند که الان می‌‎تواند با توجه به این استناد و پشتوانه علمی که پیدا کرده منابع را به خوبی و بر مبنای حوزه آمایشی که وجود دارد به سمت خود جذب کند.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری عنوان کرد: نمونه پروژه‌ای که کار مشترک بین مجموعه‌های مردمی و مجموعه دولت است و به صورت جهاد سازندگی دارد دنبال می‌‎شود پروژه‌ای است که اتفاق بسیار خوبی در حوزه کشاورزی برای چند ده روستای این منطقه رقم می‌‎زند.

وی افزود: لوله‌‎گذاری ۳۰۰ کیلومتری برای آبرسانی کشاورزی در این منطقه، کاملا یک کار مشترک بین مردم و حاکمیت است و عملا جهاد سازندگی در این منطقه در حال متبلور شدن است.

مدنی تاکید کرد: با در دست هم دادن دست‌‎های مردم و مجموعه حاکمیت و منابعی که مجموعه استان می‌‎گذارد و مجموعه دبیرخانه شورای عالی جهاد سازندگی گذاشته است و منابعی که مردم به صورت آورده مالی و آورده عملیاتی پای کار آوردند، امیدواریم شاهد یک تحول بسیار چشمگیری در منطقه در حوزه آبرسانی کشاورزی باشیم.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری ادامه داد: در موضوعات دیگر هم که ۵۲ مسئله مشخص شده و دسته بندی شده است، بحث‌های تحولی و پیشرفتی را برای بهبود وضعیت موجود داریم و اتفاقات خوبی رقم می‌خورد.

وی با اشاره به تاکید ریاست جمهوری بر اجرای مدل پیشرفت منطقه‌ای که برگفته از دیدگاه‌های امامین انقلاب است، گفت: سعی می‌کنیم آن مجموعه‌هایی که درون دولت کار می‌کنند را پای این سند بیاوریم و با دست در دست هم دادن مردم و دولت اتفاقات خوبی رقم بخورد.

پایان پیام/۷۰۰۷۷

منبع: فارس
شناسه خبر: 1631235

مهمترین اخبار ایران و جهان: