نیوز سیتی!
27 دی 1402 - 15:28

مردم کردستان با مشارکت گسترده در انتخابات پیش‌رو حماسه‌ساز خواهند شد

استاندار کردستان گفت: در یکی دو سال اخیر اتفاقات خوبی در کردستان افتاده است و فکر می‌کنم مشارکت گسترده در انتخابات گل نهایی ما در استان در اصلاح ذهنیت‌ها نسبت به مشارکت کم مردم کردستان در انتخابات‌های گذشته خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، اسماعیل زارعی‌کوشا ظهر امروز در شورای اداری استان کردستان اظهار کرد: استان کردستان از همان ابتدای تقویم انتخابات پیشگام انجام اقدامات لازم در راستای آمادگی کامل در برگزاری انتخابات در سطح کشور بوده است.

وی مشارکت در انتخابات را از نکات بسیار مهم دانست و گفت: در اصلاح ذهنیت‌ها به ویژه در یکی دو سال اخیر اتفاقات خوبی افتاده است و فکر می‌کنم مشارکت گسترده در انتخابات گل نهایی ما در استان در اصلاح این ذهنیت‌ها خواهد بود.

وی اضافه کرد: عدد مشارکت استان در انتخابات در سال‌های گذشته نسبت به سایر استان پایین‌تر بوده که امیدواریم با مشارکت حداکثری مردم و خلق حماسه‌ای بزرگ در انتخابات پیش‌رو شاهد جبران این مهم باشیم.

استاندار کردستان با بیان اینکه دشمنان انقلاب برای جلوگیری از حضور مردم بیکار ننشسته‌اند، گفت: دشمنان با بهره‌گیری از ظرفیت رسانه‌ای تمام توان خود را برای ضربه‌زدن بکار خواهند گرفت ولی این بار هم شکست سختی خواهند خورد.

وی افزود: همکاری 100 درصدی تمام دستگاه‌ها و ادارات در برگزاری انتخاباتی پرشور و باشکوه ضروری است.

زارعی‌کوشا تاکید کرد: همه دستگاه‌ها در انتخابات باید پای کار باشند و پشتیبانی لازم از ستاد انتخابات صورت بگیرد.

وی تصریح کرد: سفرهای استانی با حضور همه مدیران کل بستر را برای تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی مناسب در مسیر رفع مشکلات در سطح استان فراهم می‌سازد.

وی گفت: ادعا نمی کنیم این سفرها می‌تواند مشکلات این بخش‌ها و شهرستان‌ها را به صورت کامل حل کند اما می‌تواند گره‌گشای بخشی از مشکلات باشد.

وی با بیان اینکه به تمام نامه‌های و مطالبات مردم در این سفرهای بین استانی و بخشی رسیدگی خواهد شد، گفت: تا جایکه بتوانیم به صورت هفتگی این سفرهای استانی را ادامه خواهیم داد و تمام توان خود را برای خدمات‌رسانی شایسته به مردم به کار خواهیم گرفت.

استاندار کردستان گفت: با توجه به مشکلاتی که در تحقق درآمدهای دولت در سال جاری داشتیم در تخصیص‌ها هم با مشکل مواجه شدیم که امیدواریم تا پایان سال شاهد تخصیص‌های مناسب باشیم.

وی به سرمایه گذاری‌های شرکت شستا در حوزه صنعت، معادن و گردشگری در استان گریزی زد و گفت: بنیاد مستضعفان نیز نگاه خوبی به استان دارند و در نشستی که با رئیس بنیاد داشتیم قرار براین شد که بسته‌های محرومیت‌زدایی و توسعه‌ای را برای ورود بنیاد ارائه کنیم.

زارعی‌کوشا افزود: در 9 ماهی که پشت سر گذاشتیم شاهد کاهش بسیار محسوس در نرخ بیکاری داشتیم که این نشان خوبی برای استان است.

وی با بیان اینکه استان کردستان رتبه اول کاهش نرخ بیکاری را براساس اعلام مرکز آمار در پاییز امسال داشته است، گفت: مشارکت اقتصادی استان نیز در سال‌جاری براساس اعلام مرکز آمار با رشد 2درصدی نسبت به میانگین کشور روبه رو بوده است.

وی اضافه کرد: اولویت و مسئله مهم ما اشتغال تحصیلکرده‌هاست که در این راستا نیز با رئیس جهاد دانشگاهی یک نشست برگزار کردیم و تفاهم‌نامه‌ای منعقد شد که امیدواریم نتیجه آن رفع مشکلات استان در این حوزه باشد.

انتهای پیام/2330/71

منبع: فارس
شناسه خبر: 1641079

مهمترین اخبار ایران و جهان: