نیوز سیتی!
12 فروردین 1403 - 20:27

کرمان غرق در ماتم و عزای شهادت امیرالمومنین علی (ع)+تصاویر

همزمان با شهادت حضرت علی (ع) امام اول شیعیان جهان نقطه نقطه شهر کرمان هم با سیاهپوشی رنگ ماتم و عزا گرفته است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، از گوشه گوشه شهر کرمان که گذر کنی پارچه‌ها و کتیبه‌های مشکی مزین به نام مقدس امیرالمومنین حضرت علی (ع) را می‌بینید که این روزها در ایام شهادت امام اول شیعیان جهان بر در و دیوار شهر نصب شده است.

استان کرمان , امام علی (ع) ,

از گنبد فیروزه‌ای مسجد چهارده معصوم (س) چهارراه ابوحامد گرفته تا گنبد سبز مسجد مقدس صاحب الزمان (عج) و گنبد طلایی تکیه حضرت ابوالفضل (ع) خیابان آسیاباد همه با پرچم مشکی سیاهپوش شدند و ورودی مساجد و تکایا نیز در عزای مولی الموحدین امام علی (ع) پارچه‌های مشکی نصب شده است.

استان کرمان , امام علی (ع) ,

شهرداری کرمان نیز با نصب کتیبه‌های مشکی عمودی مزین به نام مقدس حضرت علی (ع) در تقریباً تمامی معابر اصلی شهر و همچنین نصب ریسه‌هایی پارچه‌ای مشکی در میادین شهر سعی کرده است تا جایی که امکان دارد فضای شهری را در سوگ آن حضرت سیاهپوش کند.

استان کرمان , امام علی (ع) ,

به گزارش تسنیم اما آنچه که در گذر از خیابان‌های شهر کرمان جای بسی تأسف دارد نمای ساختمان‌های ادارات است که برایشان هیچ تفاوتی نداشته است و کوتاهی مسئول روابط عمومی برخی ادارات را می‌رساند که چرا حاضر نشده برای شهادت حضرت علی (ع) کوچکترین قدمی بردارد و یک پارچه سیاه نصب کند.

استان کرمان , امام علی (ع) ,

مراسم عزاداری و سوگواری شهادت حضرت علی (ع) جدای از احیای سه شب قدر در برخی مساجد و تکایای کرمان در حال برگزاری است و عده‌ای به عشق مولا علی (ع) و به اقتدا از آن حضرت در اطعام ایتام این روزها افطاری می‌دهند و مردم را بر سر سفره با برکت اهل‌بیت (ع) مهمان می‌کنند.

استان کرمان , امام علی (ع) ,

انتهای پیام/511/

 

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 1693279

مهمترین اخبار ایران و جهان: