نیوز سیتی!
03 بهمن 1402 - 15:28

برگزاری مسابقات بین‌المللی شطرنج در کرمانشاه با حضور 11 کشور خارجی

رئیس هیأت شطرنج استان کرمانشاه گفت: دومین دوره مسابقات بین‌المللی شطرنج«جام طاق‌بستان» با حضور ۱۱ کشور خارجی و ۳۰۰ بازیکن پنجم بهمن‌ماه امسال به میزبانی شهر کرمانشاه برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، داریوش کرمی رئیس هیأت شطرنج استان کرمانشاه امروز در نشست خبری با خبرنگاران، از برگزاری دومین دوره مسابقات بین‌المللی شطرنج «جام طاق‌بستان» به میزبانی کرمانشاه خبر داد.

وی با اشاره به حضور حدود ۳۰۰ شطرنج‌باز در این دوره از مسابقات، اظهار کرد: تاکنون حضور ۲۹ بازیکن از ۱۱ کشور خارجی(انگلیس، دانمارک، بلژیک، ترکمنستان، ارمنستان،هند، آذربایجان، فیلیپین، عراق، افغانستان و پاکستان) و شطرنج بازان بزرگ و مطرحی از سراسر کشور در این دوره از رقابت‌ها مسجل شده است.

رئیس هیأت شطرنج استان کرمانشاه گفت: این مسابقات از پنجم بهمن‌ماه سال‌جاری به مدت یک هفته به میزبانی شهر کرمانشاه و در سالن شهید بهشتی مجموعه ورزشی آزادی این شهر در ۱۱ دور برگزار خواهد شد.

وی رقم هزینه پیش‌بینی شده برای این مسابقات را حدود یک‌میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: ۳۶۰ میلیون تومان از این مبلغ، برای جایزه مسابقات در نظر گرفته شده است.

کرمی افزود: این مسابقات از پنجم بهمن‌ماه سال‌جاری به مدت یک هفته به میزبانی شهر کرمانشاه و در سالن شهید بهشتی مجموعه ورزشی آزادی این شهر در ۱۱ دور برگزار خواهد شد.

دبیر ستاد اجرایی مسابقات بین‌المللی شطرنج «جام طاق‌بستان» با بیان اینکه کرمانشاه ۷ بازیکن ملی‌پوش شطرنج دارد، تصریح کرد: بیش از ۵۰ ورزشکار کرمانشاهی در دومین دوره مسابقات بین‌المللی شطرنج «جام طاق‌بستان» حضور دارند.

وی در ادامه اشاره‌ای به وضعیت شطرنج در استان داشت و گفت: کرمانشاه با۴۰۰ ورزشکار سازمان یافته جزء پنج استان برتر کشور در زمینه شطرنج است.

کرمی با اشاره به فعالیت دو مدرسه شطرنج در کرمانشاه، افزود: در راستای استعدادیابی کودکان و نوجوانان با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قراردادی منعقد شده است.

برگزاری مسابقات هفتگی، برگزاری مسابقات شطرنج ریتد، میزبانی فینال دختران انتخابی تیم ملی مسابقات آسیایی و میزبانی رده سنی دختران انتخابی تیم ملی به میزبانی کرمانشاه از جمله برنامه‌های اجرایی هیأت شطرنج استان طی ۲ سال گذشته بوده که کرمی به آن اشاره کرد.

وی با اشاره به کسب مقام نائب قهرمانی تیم کرمانشاه در لیگ شطرنج دسته یک، افزود: تیم کرمانشاه(به نام شهرداری) در مسایقات لیگ برتر شطرنج نیز مقام سوم را از آن خود کرد.

پایان پیام/۸۱۰۱۰

منبع: فارس
شناسه خبر: 1647179

مهمترین اخبار ایران و جهان: