نیوز سیتی!
03 بهمن 1402 - 14:24

افزایش ۲۳ درصدی جابه‌جایی مسافر از طریق ناوگان حمل‌ونقل عمومی همدان

مدیرکل راهداری همدان از افزایش 23 درصدی جابه‌جایی مسافر از طریق ناوگان حمل‌ونقل عمومی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان مهرداد آهکی ظهر امروز در جمع خبرنگاران در سالد جلسات اداره کل راهداری اظهار کرد: در ۱۰ ماهه گذشته جابجایی ۲دمیلیون و ۸۵۵ هزار و ۶۴۲ مسافر به مقاصد درون‌استانی و برون‌استانی انجام شده است.

وی با بیان اینکه این میزان مسافرسال قبل ۲ میلیون و ۳۲۴ هزار و ۳۲۲ مسافر بوده است گفت: این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۳ درصد افزایش داشته است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای همدان با اشاره به فعالیت بیش از ۲ هزار راننده اتوبوس، مینی بوس و سواری کرایه بیان کرد: تعداد سفر انجام شده از طریق ناوگان حمل و نقل عمومی، ۳۲۱ هزار و ۲۹۲ سفر بوده است.

وی تاکید کرد: این جابه‌جایی‌ها توسط ۱۹۲ دستگاه اتوبوس، ۷۱۹ دستگاه مینی‌بوس و ۶۷۵ دستگاه سواری صورت گرفته و ۱۳ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

آهکی با اشاره به نظارت بر ناوگان حمل و نقل عمومی گفت: به منظور کاهش تصادفات و فوتی‌های جاده‌ای و ارتقای ایمنی تردد در سطح استان طرح کنترل و نظارت بر تردد وسایل نقلیه عمومی با همکاری پلیس راه به طور مستمر در حال اجراست.

وی افزود: مسافران می‌توانند هرگونه انتقاد و شکایت خود از پایانه‌های مسافربری و یا رانندگان حوزه حمل و نقل مسافر را از طریق سامانه ۱۴۱ به این اداره کل اطلاع دهند تا در کمیسیون‌های مربوطه به تخلف شرکت و رانندگان رسیدگی شود.

پایان پیام/ ۳۱۴۰

منبع: فارس
شناسه خبر: 1647079

مهمترین اخبار ایران و جهان: