نیوز سیتی!
09 دی 1402 - 15:55

ملاک عمل دادگستری کرمانشاه، سند تحول قضایی است

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه گفت: برنامه اصلی دادگستری بر مبنای سند تحول قضایی که به نوعی نقشه راه است، صورت گرفته است.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، شهرام کرمی رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه امروز در نشست ستاد راهبری سند تحول قضائی که با معاونان، روسا و دادستان‌های حوزه‌های قضایی تابعه به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد بر بهبود عملکرد قضائی استان تأکید و خواهان رفع ضعف‌های موجود شد.‌

وی در ابتدا با گرامیداشت سالروز ۹ دی؛ از آن به عنوان ولایتمداری مردم و پشتیبانی از نظام یاد کرد و سپس با اشاره به عملکرد دادگستری استان درحوزه سند تحول قضایی، اظهار کرد: برنامه اصلی دادگستری بر مبنای این سند که به نوعی نقشه راه است، صورت گرفته است  و نیز عملکرد براساس آن انجام می‌شود، بنابراین لازم است همگان در چارچوب آن عمل و حرکت کنند.

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه شأنیت قضاوت را در درجه اول فصل خصومت عنوان کرد و گفت: اصلی‌ترین کار قاضی رسیدگی به پرونده‌هاست و اولویت اصلی همین موضوع اساسی به صورت کمی و کیفی است.

وی افزود: انتظار می رود قضات با تمام توان و انرژی اگر ضعف عملکردی وجود دارد تا پایان سال‌جاری جبران کنند وهیچ توجیهی برای ارائه عملکرد منفی وجود ندارد و توقع می‌رود با وجود همه مشکلات، رسیدگی به کار مردم که همان رسیدگی به پرونده‌هاست در بهترین شکل ممکن انجام شود.

گفتنی است، در این نشست عملکرد ۹ ماهه دادگستری استان در مرکز استان و سایر شهرستان ها به تفکیک و براساس شاخص های سند تحول قضائی بررسی و بر بهبود وضعیت دربرخی عملکردها تأکید شد.

پایان پیام/پ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1620835

مهمترین اخبار ایران و جهان: