نیوز سیتی!
09 بهمن 1402 - 11:21

پارکینگ‌های خالی نظاره‌گر ترافیک در معابر شهرکرد

مدیر حمل‌ و نقل و ترافیک شهرداری شهرکرد گفت: شهروندان برای پارک خودرو از پارکینگ عمومی استفاده نمی‌کنند و پارک در حاشیه خیابان موجب ایجاد ترافیک می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، پیمان محقق گفت: شهروندان جهت پارک خودرو از پارکینگ عمومی استفاده نمی‌کنند و پارک در حاشیه خیابان موجب ایجاد ترافیک می‌شود.

مدیر حمل‌ و نقل و ترافیک شهرداری شهرکرد با اشاره به تعداد پارکینگ‌های سطح شهر جهت پاسخ به نیاز شهروندان، افزود: معمولا در ساعات شلوغ روز پارکینگ‌های سطح شهر خالی از ماشین است، برای مثال ظرفیت پارکینگ طبقاتی یزدان هیچ گاه تکمیل نمی‌شود 

وی ادامه داد: خیابان‌های اطراف پارکینگ، محل توقف ممنوع و حتی ایستگاه‌های اتوبوس که خودروها به صورت دوبل پارک شده است مانعی برای تردد خودروهای دیگر می‌باشد و همین منجر به ایجاد ترافیک می‌شود.

محقق عنوان کرد: پارکینگ‌های سطح شهر نیاز به پرداخت مبالغ زیادی ندارند اما مردم راغب به استفاده از پارکینگ برای پارک خودروی خود نیستند و ترجیح می‌دهند حوالی پارکینگ، خودرو را پارک کنند، در صورتی‌که پارکینگ محلی امن برای خودرو است.

وی بیان کرد: پارکینگ‌هایی که از سوی شهرداری در سطح شهر احداث شده امکانات لازم را داراست، از طرفی هزینه‌ احداث پارکینگ از طرف شهرداری تامین می‌شود اما برگشت سرمایه‌ای وجود ندارد، البته احداث پارکینگ در سطح شهر با دیدگاه حل مشکلات ترافیکی است و به منظور سرمایه‌گذاری نیست.

مدیر حمل‌ و نقل و ترافیک شهرداری شهرکرد خاطرنشان کرد: ایستگاه‌های اتوبوس دارای تابلو علائم هستند و توجیهی برای پارک خودرو و بی‌اطلاعی از محل ایستگاه اتوبوس وجود ندارد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1652979

مهمترین اخبار ایران و جهان: